112

 Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 1

superkoderzy logo

 

megamisja2logo

 

CERTYFIKAT CODE WEEK1  baner technologie z klasa

CCI20170516

 

CCI20171220

 

CCI20171214 0003 

certyfikat

 

CCI20170213

 CCI20180507

 

CCI20171030 0001

 

Obraz 25

 dyplomorganizator2017SZKOŁA 1 1certyfikat

logo knm 780x466

 

SOC Certyfikatmin

 

imggcsi66B20F49F11E2CF93CB9A09394DC178D25B16F82mpid7maxwidth1920maxheight937

Zaprogramujmy grę! - pierwsza gra bliźniaków

Powracamy z kolejną MegaMisją…
25348474 1625160707527184 7790675080376222155 n12 grudnia 2017 roku zmierzyliśmy się z kolejnym wyzwaniem Superkoderów. Tym razem polegało ono na zaprogramowaniu pierwszej mega gry bliźniaków.

Najpierw przypomnieliśmy sobie, jakie mini-programy napisaliśmy na poprzednich zajęciach (wirtualne akwarium i przewodnik po szkole). Dla przypomnienia różnych klocków z aplikacji ScratchJr rozwiązaliśmy zagadkę-rozsypankę, której poprawność wspólnie sprawdziliśmy.
Następnie pani zadała nam pytanie, co najbardziej lubimy robić na komputerach i tabletach. Jaka padła odpowiedź? Oczywiście… „Grać!”. I tak, powracając do poprzednich zajęć, pani poinformowała nas, że na poprzednich zajęciach stworzyliśmy tylko zaprogramowane animacje. Nie były to gry, ponieważ nikt z nas nie miał wpływu na przebieg zdarzeń. Co innego zapowiadało się na dzisiejszych zajęciach, w czasie, których nauczyliśmy się tworzyć zależności między duszkami, np. tak, byśmy będąc graczami, mogli nimi sterować. 25289318 1625160484193873 8157016793950635616 nI nadszedł upragniony przez nas czas… Włączyliśmy tablety… (również ten, który otrzymaliśmy w prezencie od Fundacji Orange), uruchomiliśmy aplikację Scratch Junior i… zaczęliśmy działać! A nasze głośne pomysły rozbrzmiewały po całej sali. Zróbmy tak… nieeee! Zróbmy tak…! Ile głów tyle ciekawych pomysłów… Ciężko było, ale się udało! Pomagając sobie nawzajem stworzyliśmy gry, w których wybrane przez nas postaci łapały spadające z nieba przedmioty. Jedni mieli wróżkę łapiącą spadające gwiazdy, inni – astronautę łapiącego spadające planety, jeszcze inni chłopca czy dziewczynkę, którzy łapali spadające piłki. Decyzja o wyborze tła i postaci leżała w naszej gestii, ponieważ pani dała nam w tym zadaniu całkowitą swobodę wyboru. 25299355 1625160270860561 8999983300147008653 nKiedy już wszyscy stworzyliśmy własne gry, pani poprosiła nas o ich zaprezentowanie. Byliśmy zaskoczeni pomysłami naszych koleżanek i kolegów. Bardzo nam się podobała kolejna lekcja z programowania, która wymagała od nas kreatywności i logicznego myślenia. W nagrodę, za wytrwałość i chęci współpracy, pani Kasia wręczyła nam wszystkim dyplomy Superkoderów. Dziękujemy za możliwości rozwoju, jakie stwarza nam udział w projekcie MegaMisja! Nie kończymy programowania… o nie! Na następnych zajęciach czekają nas kolejne wyzwania, tym razem w aplikacji Scratch, którą będziemy obsługiwać przez przeglądarki internetowe na komputerach (tabletom już dziękujemy!). Do usłyszenia!

Katarzyna Klich-Charicka i uczniowie klasy IIIf

GALERIA ZDJĘĆ