Rozstrzygnięcie konkursu „NAJPIĘKNIEJSZA MASKA KARNAWAŁOWA”
W miesiącu lutym został przeprowadzony w naszej szkole konkurs pt: „NAJPIĘKNIEJSZA MASKA KARNAWAŁOWA” wśród uczniów klas I-III. Głównym celem konkursu było pielęgnowanie tradycji karnawałowych. Zadaniem uczestników było wykonanie pracy plastycznej przedstawiającej maskę karnawałową w formie przestrzennej. Do opiekunów Małego Samorządu Szkolnego wpłynęło 31 prac, wykonanych różnymi technikami
KONKURS „ KAPELUSZ PANI WIOSNY”
Regulamin konkursu „ KAPELUSZ PANI WIOSNY” do pobrania - TUTAJ
Cele konkursu:
- rozwój umiejętności plastycznych,
- rozwijanie indywidualnych uzdolnień dzieci,
- rozbudzanie wrażliwości estetycznej,
- rozwijanie zainteresowań dotyczących zmian zachodzących w przyrodzie w okresie wiosennym.
Młodzi Patrioci z PSP nr 1 im. KEN uczcili Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych
Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych jest polskim świętem państwowym, które obchodzimy 1 marca. To właśnie tego dnia wspominamy żołnierzy antykomunistycznego podziemia, którzy po II wojnie światowej stawiali opór sowietyzacji Polski, podporządkowaniu jej ZSRR i walczyli o naszą niepodległość.
W tym dniu uczniowie klasy VIIIc i VIIId pod opieką nauczycieli Marleny Kiech i Michała Michalskiego wzięli udział w Spacerze Pamięci, którego celem było upamiętnienie Narodowego Dnia Pamięci Żołnierzy Wyklętych, kształtowanie postaw patriotycznych poprzez propagowanie i pogłębianie wiedzy o działalności drugiej konspiracji w latach 1944-1965 oraz budzenie i utrwalanie dumy z dziedzictwa narodowego.
Konkurs Historyczny o Żołnierzach Wyklętych.
W związku ze zbliżającym się dniem 1 marca-Dniem Pamięci o Żołnierzach Wyklętych, zapraszamy do wzięcia udziału w Konkursie Historycznym o Żołnierzach Wyklętych. Celem konkursu jest upamiętnienie Narodowego Dnia Pamięci Żołnierzy Niezłomnych ( Wyklętych). Kultywowanie wartości, ideałów i postaw żołnierzy Polskiego Państwa Podziemnego po II wojnie światowej. Budzenie i utrwalanie dumy z dziedzictwa narodowego. Pogłębianie wiedzy historycznej. Doskonalenie umiejętności samodzielnego poszukiwania, gromadzenia i selekcjonownia informacji z różnych źródeł. Kształtowanie postaw patriotycznych poprzez propagowanie i pogłębianie wiedzy o działalności drugiej konspiracji w latach 1944-1963.
Nasi Mistrzowie w Marszach na Orientację
Bartłomiej Fołtyn z klasy VIII d zajął II miejsce w kategorii dla zaawansowanych w w XLVIII Radomskim Maratonie Marszów na Orientację, które odbyły się 23 lutego w Suchej. Drugie miejsce w kategorii dla początkujących zajęły dziewczęta z klasy VII c : Magdalena Smorągiewicz, Martyna Pośnik, Patrycja Romanowska. Świetne czwarte miejsce w tej kategorii zdobyła grupa z klasy VIIIa: Aleksandra Zgiep, Julia Murawska i Natalia Zygadlik. Odważnie wystartowali i zajęli miejsca w pierwszej dziesiątce: Mateusz Miziołek, Franciszek Klimek, Bartosz Chochlewicz i Klaudia Zielińska.
Zajęcia z doradztwa zawodowego - 20.02.2019
Dnia 20 lutego 2019r. na zajęciach doradztwa zawodowego gościliśmy uczniów z Zespołu Szkół Skórzano-Odzieżowych, Stylizacji i Usług z Radomia. Uczniowie klas ósmych mogli bliżej zapoznać się z ofertą kształcenia tej placówki, co w niedługim czasie może im pomóc w wyborze przyszłego zawodu lub dalszej ścieżki kariery.
Działamy razem z Polską Akcją Humanitarną
Jaki wpływ mamy na dostęp do wody i żywności krajów globalnego Południa? W lutym uczniowie klas ósmych - Aleksandra Lenarczyk, Bartłomiej Fołtyn, Kinga Pogodzińska i Natalia Bienias przeprowadzili w klasie piątej i w klasach ósmych lekcję w ramach akcji "Studnia dla Południa" i „Świat bez głodu” organizowanej przez Polską Akcję Humanitarną oraz przygotowali gazetkę szkolną dotyczącą pomocy dla Afryki.
Olimpus z historii- sesja wiosenna
Serdecznie zapraszamy wszystkich uczniów klas IV-VIII do wzięcia udziału w olimpiadzie przedmiotowej Olimpus z historii, która odbędzie się 21 marca 2019r. Celem olimpiady jest poszerzanie zainteresowań i wiedzy uczniów. Olimpiada będzie testem wielokrotnego wyboru składającym się z 30 pytań. Do każdego pytania w teście podane zostaną 4 odpowiedzi, z których żadna, jedna, dwie, trzy lub wszystkie odpowiedzi mogą być poprawne.
SZKOLNY KONKURS NA OZDOBĘ WIELKANOCNĄ
Program Konkursu:
• 5 kwietnia 2019 r. (piątek)-ostateczny termin składania prac,
•15 kwietnia 2019 r. (poniedziałek) rozdanie dyplomów i nagród.
Cele konkursu:
1. Propagowanie tradycji związanej z tematyką Świąt Wielkanocnych.
2. Kształtowanie umiejętności tworzenia kompozycji przestrzennych.
3. Uwrażliwienie dzieci na wartości sztuk plastycznych, rozwijanie umiejętności plastycznych i manualnych.
ÓSMOKLASIŚCI W MUZEUM KATYŃSKIM I POLIN-MUZEUM HISTORII ŻYDÓW POLSKICH W WARSZAWIE
Rola muzeum jako wyjątkowego w swoim rodzaju ośrodka oddziaływania dydaktyczno-wychowawczego jest bezsporna. Przemawia za tym bezpośrednia siła autentycznych świadków historii i kultury. Muzea wzbogacają wiedzę uczniów, pomagają zrozumieć bieg dziejów i własne miejsce we współczesności. Muzeum jest jest jednym z pozaszkolnych czynników kształcenia, wychowania i rozwijania osobowości wychowanków. Jako jeden z sojuszników szkoły dostarcza wiedzy i wpływa na samokształcenie. Współpraca szkoły z muzeum może zapewnić uczniom wszechstronny i harmonijny rozwój ich osobowości, rozwija myślenie i przyczynia się do uczestnictwa w kulturze. Muzea w swej działalności oświatowej poprzez udostępnianie zbiorów społeczeństwu służą upowszechnianiu wiedzy z różnych dziedzin.