Sześciolatki w szkole

Już wkrótce rodzice dzieci 6 letnich zmierzą się z poważną decyzją, czy posłać swoje pociechy do szkoły. Pomocą zapewne będą służyć nauczycielki przedszkola, które prowadzą obserwacje i diagnozę przedszkolną dzieci.
Oceniając gotowość dziecka do obowiązku szkolnego należy brać pod uwagę jego rozwój intelektualny, emocjonalny i społeczny. Wszyscy rodzice są zaniepokojeni i pełni obaw – czy dziecko sobie poradzi, jak się sprawdzi w nowym środowisku. Nauka w szkole ma pobudzić rozwój umysłowy, udoskonalić pamięć, uwagę i samodzielność. Nie można obiecać, że to nastąpi szybko, łatwo i bezproblemowo.
Od września tego roku szkolnego pracuję z dziećmi, których rodzice „zaryzykowali” i posłali swoje pociechy do szkoły. Minął I semestr nauki i wysoko oceniam starania i osiągnięcia dzieci. Okres adaptacyjny moich uczniów nie trwał długo. Przy wsparciu rodziców i nauczycieli dzieci stały się samodzielne i zaradne. Dobrze radzą sobie z obowiązkami ucznia, a w szkole czują się pewnie i bezpiecznie. Edukacja wczesnoszkolna jest procesem rozłożonym na 3 lata nauki szkolnej. Oznacza to, że wiadomości i umiejętności zdobywane przez ucznia w kl.I będą powtarzane i pogłębiane w kl II i III.
Podstawową formą tej grupy wiekowej jest zabawa, dlatego każdego dnia podczas zajęć edukacyjnych jest miejsce na wspólna zabawę, piosenki, układanki czy gry dydaktyczne.
Obniżenie wieku szkolnego stawia wysokie zadania dla rodziców i nauczycieli. Wszystkim zależy na uzyskiwaniu pozytywnych wyników, dlatego życzę sobie, dzieciom i rodzicom wytrwałości w działaniu.
6-latki016-latki046-latki056-latki02