MARKPIW
W roku szkolnym 2018/2019 nasza placówka przystąpiła do realizacji projektu „Mazowiecka Akademia Rozwoju Kompetencji Pracowników Instytucji Wspomagania” MARKPIW. Projekt współfinansowany jest przez Europejski Fundusz Społeczny w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, instytucją pośrednicząca jest Ministerstwo Edukacji Narodowej, realizowany jest we współpracy z Mazowieckim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Radomiu od października 2018 r. do maja 2019 r. Celem Projektu MARKPIW jest poprawa funkcjonowania systemu wspomagania na terenie województwa mazowieckiego, w 200 przedszkolach, szkołach, placówkach w obszarach decydujących o przygotowaniu uczniów do funkcjonowania w życiu zawodowym i społecznym poprzez objęcie kompleksowym i wysokiej jakości wsparciem szkoleniowo-doradczym 200 pracowników instytucji systemu wspomagania. Istotą wspomagania jest wpisanie doskonalenia nauczycieli w szersze działania, których celem jest rozwój szkoły.
W szkole przeprowadzona została diagnoza potrzeb, której rezultatem jest wybór obszaru oraz działań, które będą realizowane w szkole, a także określenie zasad współpracy. W odpowiedzi na diagnozę potrzeb, zespół zadaniowy, który tworzą nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej rozwinie kompetencje w zakresie umiejętności przyrodniczo – matematycznych na I etapie kształcenia. Priorytetem rozwojowym jest podniesienie kompetencji nauczycieli w zakresie stosowania nowych technik, ciekawych form i metod pracy z uczniami. Podjęcia przez nauczycieli działań zmierzających do większej aktywizacji uczniów kl. I – III w konkursach wiedzy zarówno wewnętrznych jak i zewnętrznych.
Harmonogram działań w ramach realizacji projektu Mazowiecka Akademia Rozwoju Kompetencji Pracowników Instytucji Wspomagania
w Publicznej Szkole Podstawowej nr 1
im. Komisji Edukacji Narodowej w Białobrzegach
Lp. |
Zadanie |
Termin realizacji zadania |
1. |
Warsztaty „Gry i zabawy w kształtowaniu umiejętności matematycznych” . |
listopad 2018 r. |
2. |
Warsztaty „Wykorzystanie TIK w kształtowaniu umiejętności matematycznych i przyrodniczych w edukacji wczesnoszkolnej”. |
grudzień 2018 r. |
3. |
Zastosowanie poznanych form pracy w kształtowaniu umiejętności matematycznych i przyrodniczych u uczniów (w tym z wykorzystaniem TIK). |
grudzień 2018 r. – kwiecień 219 r. |
4. |
Warsztaty ”Doświadczenia na zajęciach przyrodniczych w kl. I – III” . |
luty 2019 r. |
5. |
Przeprowadzenie przez wszystkich nauczycieli co najmniej trzech zajęć, podczas których przeprowadzone zostaną doświadczenia. |
styczeń – kwiecień 2019r. |
6. |
Opracowanie zestawu zadań (20 zadań) o podwyższonym stopniu trudności oraz zadań z tzw. „niedorzecznościami”, rozwijających u uczniów logiczne myślenie - zamieszczenie zadań na stronie internetowej szkoły oraz rozwiązywanie zadań z uczniami na lekcjach. |
styczeń 2019 r. |
7. |
Wycieczka do stacji meteorologicznej w Kozienicach. |
luty 2019 r. |
8. |
Lekcje otwarte: · wykorzystanie szachów w edukacji wczesnoszkolnej; · Zastosowanie gier i zabaw w rozwijaniu kompetencji matematycznych; · Doświadczenia przyrodnicze na lekcjach w klasach I –III; |
grudzień 2018 r. marzec 2019 r. kwiecień 2019 r. |
9. |
Opracowanie ankiety ewaluacyjnej dla nauczycieli. |
kwiecień 2019 r. |
10. |
Przygotowanie prezentacji multimedialnej podsumowującej realizację działań w projekcie. |
kwiecień 2019 r. |
Bank zadań:
Galeria projektu:
- Wycieczka uczniów klasy IIIa i IIIb do stacji meteorologicznej w Kozienicach
- Lekcja otwarta "Poznajemy tajemnice powietrza"
- Warsztaty "Gry i zabawy w kształtowaniu umiejętności matematycznych"
- Lekcja otwarta "Wykorzystanie szachów na zajęciach w edukacji wczesnoszkolnej"
- MARKPIW PSP w Białobrzegach - VIDEO