112

 Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 1

superkoderzy logo

 

megamisja2logo

 

CERTYFIKAT CODE WEEK1  baner technologie z klasa

CCI20170516

 

CCI20171220

 

CCI20171214 0003 

certyfikat

 

CCI20170213

 CCI20180507

 

CCI20171030 0001

 

Obraz 25

 dyplomorganizator2017SZKOŁA 1 1certyfikat

logo knm 780x466

 

SOC Certyfikatmin

 

imggcsi66B20F49F11E2CF93CB9A09394DC178D25B16F82mpid7maxwidth1920maxheight937

W zaczarowanym świecie teatru

HARMONOGRAM DZIAŁAŃ INNOWACJI

W Publicznej Szkole Podstawowej nr 1 realizowana jest innowacja pedagogiczna „W zaczarowanym świecie teatru”. Jedną z form działań w ramach innowacji jest oglądanie spektakli teatralnych. Wybrałyśmy się więc na wycieczkę z uczniami klasy IIb i IId do Warszawy, gdzie jednym z punktów było oglądanie spektaklu „Księżniczka Sara” w Teatrze Rampa. Przedstawienie bardzo silnie podziałało na emocje dzieci. Zawsze tak jest, gdy dochodzi do konfliktu dobra ze złem. My – dorośli – pragniemy, aby zawsze zwyciężało dobro, a cóż dopiero dzieci, które są jeszcze bardziej wrażliwe. U nich ta potrzeba jest silniejsza, bo to porządkuje im świat i daje poczucie bezpieczeństwa. Ażeby uświadomić Państwu, jak niezwykłą lekcją wrażliwości może być przedstawienie teatralne, pozwolimy sobie zacytować kilka wypowiedzi dzieci. Będzie to najlepsza i najbardziej spontaniczna forma recenzji. „Najbardziej podobało mi się przedstawienie, bo Sara odnalazła ojca i wszystko dobrze się skończyło” – Gabrysia Machalska; „W teatrze wzruszyłam się tak, że chciało mi się płakać” – Maja Leśniewska; „Aktorzy wspaniale śpiewali i tańczyli” – Gosia Szczygieł; „Aktorzy mieli niezwykłe kostiumy, dekoracje też mi się podobały” – Kasia Rogin; „W teatrze było dużo emocji i przeżyć” – Kamil Bryguła. Jak już wspomniałyśmy wcześniej, dzieci bardzo dużo uczą się podczas takich wyjazdów – chociażby odczytywani informacji na bilecie np. numer rzędu i miejsca, godzina rozpoczęcia spektaklu itp. Sam pobyt w budynku teatru sprawia, że słowa – widownia, scena, kurtyna, afisz, antrakt – przestają być czymś abstrakcyjnym, a stają się bliskie, konkretne i zrozumiałe.

mgr Bożena Szymańska, mgr Marzena Stawiarska, mgr Teresa Szaruch