Projekt edukacyjny „PEN PAL” Międzyszkolna wymiana korespondencji w języku angielskim
Opis:
Projekt polega na wymianie korespondencji w języku angielskim pomiędzy szkołami w całej Polsce, oraz stworzenie pocztówkowej mapy Polski. W ramach korespondencji wysyłamy:
- List zapoznawczy z krótką informacją na temat własnej osoby (wrzesień)
- Kartki z życzeniami na święta Bożego Narodzenia i Nowy Rok ( grudzień)
- Broszura dotycząca naszego regionu (luty)
- Kartki z życzeniami na święta Wielkanocne ( kwiecień)
Do każdej wysyłki kartek lub listów dołączana jest pocztówka naszej miejscowości lub rysunek / zdjęcie symbolizujące ja. Każdy list/kartka jest w kopercie zaadresowanej przez dziecko. Następnie w zbiorczej kopercie wysyłamy prace do szkoły z innego miasta. Projekt jest międzyprzedmiotowy i zróżnicowany co do form pracy. Koordynator, razem z dziećmi wykonuje prace oraz czuwa nad poprawnością gramatyczną i stylistyczną wykonanych listów, kartek. Wychowawcy przeprowadzają krótkie pogadanki na temat miejscowości, skąd dzieci dostaną pocztówki w ramach wymiany międzyszkolnej. Pogadanki odbywają się w miarę możliwości czasowych i tematycznych.
Realizacja projektu: wrzesień 2021- kwiecień 2022
Odbiorcy: uczniowie klas drugich i trzecich
Cele:
- Podnoszenie motywacji do nauki języka obcego zgodnie z zasadą, że są one oknem na świat i zgodnie z teorią językowego obrazu świata- granice mojego świata są granicami mojego języka
- Nauka poprzez zabawę – wzbogacenie słownictwa czynnego i biernego
- Wzrost poczucia wartości i wiary we własne możliwości i zdolności językowe
- Tworzenie dłuższych wypowiedzi pisemnych
- Wzrost wiedzy na temat innych miast ich zabytków, historii oraz położenia
geograficznego
- Kształtowanie postaw wychowawczych – wzmacnianie interakcji społecznych oraz wyzwalanie kreatywności i ekspresji twórczej
- Propagowanie tradycyjnej formy wysyłania pozdrowień, życzeń, informacji poprzez list, kartkę zamiast używania sms, e-maili
Harmonogram działań:
ZADANIA |
ODPOWIEDZIALNI |
1.Znalezienie i nawiązanie współpracy ze szkołami chętnymi do wzięcia udziału w projekcie. |
Koordynator |
2.Wspólne pisanie z uczniami listów, kartek. |
Koordynator/ opiekunowie |
3. Pogadanka na temat regionu, miasta z którego dzieci otrzymały pocztówkę. |
Wychowawcy (w miarę możliwości) |
4. Wysłanie do wskazanej przez koordynatora placówki, listów/kartek wraz z pocztówką miejscowości w której znajduje się szkoła. |
Koordynator |
5. Przygotowanie mapy Polski z otrzymanymi w trakcie trwania projektu pocztówkami lub rysunkami |
Koordynator/ opiekunowie |
Ewaluacja projektu będzie prowadzona na bieżąco, obserwując postępy dzieci w pisaniu w języku angielskim. Finalnym elementem projektu będzie „Pocztówkowa mapa Polski”, która zostanie zaprezentowana na korytarzu szkolnym. Na mapie zaznaczone będą miejscowości, z którymi dokonano wymiany korespondencji. Szkoły i nauczyciele biorący udział w projekcie dostaną pamiątkowe dyplomy, które zostaną przesłane drogą elektroniczną.
W projekcie bierze udział szkoła w:
- Gdyni
- Białobrzegach
- Kazanowie
- Polańczyku
- Bielsko-Białej
- Zielonka- Parcela
- Starogard Gdański
- Lewiczynie
Koordynator projektu: Agata Petrzak
Opiekunowie projektu: Izabela Aderek Ella Pawlak