Siła drzemie w indywidualizacji
„Siła drzemie w indywidualizacji” projekt realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Działanie 9.1 „Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty". Poddziałanie 9.1.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych”. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu państwa.
Zobacz Galerię projektu - TUTAJ
Trudności dydaktyczne stanowią istotną barierę w dalszym rozwoju dzieci i osiągnięciu przez nie sukcesów szkolnych. Eliminacja zidentyfikowanych przez zespół nauczycieli barier w dostępie do edukacji na pierwszym etapie jest niezwykle istotna z punktu poprawy jakości pracy szkoły, a co za tym idzie wzrost efektów kształcenia. Dzieci z problemami potrzebują indywidualnego podejścia, stąd potrzeba zapewnienia mechanizmów, które pozwolą zindywidualizować proces nauczania w szkole. W kontekście wyrównywania szans edukacyjnych uczniów i uczennic niezwykle ważne jest również przekazywanie niestereotypowej wiedzy i szerokiego, niezależnego od płci, spektrum możliwości wyborów życiowych, a także uczenia szacunku do odmienności i różnic. Wczesna edukacja w tym zakresie pozwoli na wyeliminowanie w przyszłości stereotypowego myślenia w podejściu do wyboru drogi życiowej. Projekt będzie miał również wpływ na podmioty inne niż grupa docelowa. Jego realizacja przełoży się bowiem na zwiększenie u rodziców oraz nauczycieli świadomości z korzyści, jakie wynikają z pogłębiania procesu indywidualizacji nauczania i wychowania.
Głównym celem projektu jest wsparcie w roku szkolnym 2013/2014 indywidualnego rozwoju uczniów klas I-III naszej szkoły dostosowane do zdiagnozowanych potrzeb edukacyjnych tych uczniów oraz ich możliwości psychofizycznych jak również doposażenie bazy dydaktycznej.
Cele projektu będą realizowane na następujących zajęciach:
- dydaktyczno – wyrównawczych dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji;
- dydaktyczno – wyrównawczych dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych;
- logopedycznych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy;
- gimnastyce korekcyjnej;
W ramach projektu szkoła doposażona zostanie w dodatkowe materiały dydaktyczne, niezbędne do prowadzenia zajęć, umożliwiające i wspomagające indywidualną pracę z uczniami.
Udział w projekcie jest bezpłatny.
Koordynator szkolny mgr Małgorzata Jaszczyk