112

 Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 1

superkoderzy logo

 

megamisja2logo

 

CERTYFIKAT CODE WEEK1  baner technologie z klasa

CCI20170516

 

CCI20171220

 

CCI20171214 0003 

certyfikat

 

CCI20170213

 CCI20180507

 

CCI20171030 0001

 

Obraz 25

 dyplomorganizator2017SZKOŁA 1 1certyfikat

logo knm 780x466

 

SOC Certyfikatmin

 

imggcsi66B20F49F11E2CF93CB9A09394DC178D25B16F82mpid7maxwidth1920maxheight937

DIGITAL YOUTH FORUM 2019 W NASZEJ SZKOLE

obraz 207423 maja 2019 roku młodzież z PSP nr1 im.KEN w Białobrzegach uczestniczyła w transmisji online wydarzenia odbywającego się w Centrum Nauki Kopernika w Warszawie pod nazwą Digital Youth Forum 2019. Jest to event współorganizowany także przez Fundację Orange, Fundację Dajemy Dzieciom Siłę. Uczniowie uczestniczyli w panelu dotyczącym bezpieczeństwa w sieci, a zwłaszcza hejtowania. Cała akcja jest propagowana w Internecie pod hasłem #jestnaswięcej, a jej ambasadorami są muzycy z zespołu Afromental, zaś symbolem pomarańczowa sznurówka. Jak się okazało część z naszych uczniów doskonale znało tę akcję

 

HEJT= HATE z angielskiego NIENAWIŚĆ
Mowa nienawiści jest naruszeniem praw człowieka. Chociaż w polskim prawie istnieją przepisy, które umożliwiają karanie sprawców, wymagają one wciąż poważnego uzupełnienia i doprecyzowania, by mogły skutecznie chronić wszystkich potencjalnych adresatów mowy nienawiści w równym stopniu. Aby skutecznie reagować na hejt w sieci potrzebna jest edukacja oparta na zobaczeniu w drugiej, innej osobie pełnowartościowego CZŁOWIEKA. To co równie ważne, to nauczenie się reagowania  na naruszenia. Warto pamiętać, że brak reakcji jest cichym przyzwoleniem!

WSKAZÓWKI DLA UCZNIÓW DOTYCZĄCE HEJTU
Co zrobić, gdy już natkniesz się na HEJT w sieci?
1. Reaguj
2. Nie daj się
3. Zachowaj spokój
4. Rozmawiaj
5. Broń słabszych
6. Hejt bez lajków
7. Szacunek
8. Argumenty
9. Power off  - wyłącz zasilanie
10. Popsułeś - napraw

Nie należy zapominać, że DYF jest także imprezą dla młodzieży na temat kreatywnego wykorzystywania nowych technologii. Młodzi uczniowie mogli zobaczyć jak inni wykorzystują nowe technologie w pracy i co dzięki temu uzyskują. Wydaje się to ciekawym wprowadzeniem do zawodowego rynku pracy przyszłości.

Kogo obejrzeliśmy?

Ewa Krupa “Jest nas więcej”
Daniel Rusin „Reżyser Życia” i Hanna Iluszczenko “Jak ekranizujemy problemy społeczne i po co”
Weronika Zimna “Nie musisz wiedzieć. Dobre życie po swojemu.”
Julia Borzeszkowska “Dlaczego warto być ponad podziałami?”
DJ Krzaku “DJ a nowe technologie”
Marcin Popkiewicz “Klimatyczne fakty i mity”
Jan Ciemniewski i Agnieszka Tutak “Młodzieżowy Strajk Klimatyczny czyli jak działać kolektywnie i oddolnie”
Igor Spolski “Happy Village Orchestra”
Alain ‘Fusion’ Clapham, FRSA “Storytelling – czym jest i jak może ci pomóc?”
Lula.xyz “Imigrantka w cyfrowym świecie”
Adam Zdanowicz “Szkoła to nie wszystko!”
Marlena Król, Natalia Wawrzyczek, Hanna Skorupka, Kornelia Kloczkowska oraz Stanisław Rogowski “Kampania społeczna z mocą zmieniania świata”
Piotr Storek, Julia Pawlus, Aleksander Siwoń, Krystian Trysla “Ekologia jako źródło nowych pomysłów technologicznych”
Franciszek Sterczewski “Najpierw masa, potem rzeźba – czyli zmiana świata 2.0”

If you can not fight it, join it!

Infuture Hatalska Forsight Institute przedstawiła raport dotyczący pracownika przyszłości. Prognozuje się, że w 2030 roku nasi uczniowie odnajdą się zawodowo w zawodach, które dziś jeszcze nie istnieją! Oczekiwania młodych respondentów wobec przyszłej pracy są zupełnie inne niż nasze. Nie oczekuje się rozwiązań etatowych, czyli takich, które dawały obecnym pracującym stabilizację i bezpieczeństwo, ale stawia się na kreatywność, pomysłowość, którym towarzyszą bardziej elastyczne sposoby organizowania pracy: własna działalność, freelancer. Wymiarem, który ma mierzyć pracę będzie efektywność, nie zaś miejsce i czas pracy. Należy zwrócić uwagę na to, że nasze dzieci będą pracowały razem z maszynami, robotami, czyli sztuczną inteligencją! Jest to świat, którego nie da się już zignorować.
„Wzorowy, a raczej pożądany na rynku pracownik przyszłości będzie musiał pogodzić dość skrajne oczekiwania. Obok wskazywanych umiejętności z obszaru nauk ścisłych, tzw. STEM (science, technology, engineering, math) kluczowe będą kompetencje miękkie jak: zdolność aktywnego uczenia się, kreatywność, umiejętność dzielenia się wiedzą czy współpraca z innymi osobami. Przy czym, należy podkreślić, że ze względu na to, iż umiejętności miękkie są typowo ludzkie i nie będą objęte automatyzacją (a przynajmniej nie nastąpi to szybko), staną się najistotniejsze dla pracowników przyszłości. To one bowiem będą odróżniać nas od maszyn i sztucznej inteligencji. Już teraz z badań wynika, że pokolenie Z (osoby w wieku 22 lat i mniej) chce się skoncentrować na designthinkingu (metodyce skoncentrowanej na potrzebach i rozwiązywaniu problemów).” Fragment Raportu „Pracownik Przyszłości” Infuture Hatalska Forsight Institute

Organizacja eventu i opracowanie tekstu:
Kamila Maziarz
Ewelina Miziołek
Monika Rąbkowska