112

 Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 1

superkoderzy logo

 

megamisja2logo

 

CERTYFIKAT CODE WEEK1  baner technologie z klasa

CCI20170516

 

CCI20171220

 

CCI20171214 0003 

certyfikat

 

CCI20170213

 CCI20180507

 

CCI20171030 0001

 

Obraz 25

 dyplomorganizator2017SZKOŁA 1 1certyfikat

logo knm 780x466

 

SOC Certyfikatmin

 

imggcsi66B20F49F11E2CF93CB9A09394DC178D25B16F82mpid7maxwidth1920maxheight937

O zajęciach czytelniczych w klasie Ia

IMG 0172Od początku roku szkolnego w każdą środę, uczniowie klasy Ia razem ze swoją wychowawczynią panią Julitą Zych i panią Magdaleną Bąk – bibliotekarką, spotykają się w bibliotece szkolnej na czytaniu. Zajęcia prowadzone są według opracowanego harmonogramu.

We wrześniu uczniowie zostali zapoznani z fascynującymi przygodami „Pięciopsiaczków” Wandy Chotomskiej. Lektura tej książeczki zwróciła uwagę dzieci na sytuację rodziny, posiadającej w swoim domu psy. Książeczka doskonale przedstawia radości i obowiązki, którymi dzielić się muszą wszyscy domownicy. Uczniowie poznają różnych ludzi, takich którym można zaufać, i takich, którym ufamy nie do końca. A przy okazji mieli trochę zabawy z rymowanymi słowami - skojarzeniami, które z pewnością wpłynęły na wyobraźnię, sprawność językową i poczucie humoru małych czytelników. W październiku na nasze spotkania czytelnicze zaprosiliśmy Tosię i Plastusia z książeczki Marii Kownackiej. Dzieci chętnie słuchały baśni, na której wychowywały się też ich babcie. Doskonale weszły w pełną ciepła i humoru atmosferę „Plastusiowego pamiętnika”, przedstawiającego przygody ludzika z plasteliny oraz jego przyjaciół, którymi przeważnie są przybory szkolne i tak jak on zamieszkujące piórnik Tosi: ołówek, gumka myszka, stalówki, pióro, niekoniecznie znane współczesnym dzieciom. Szkolne perypetie, przygody i zdarzenia, jakie są udziałem tytułowego bohatera, Tosi i mieszkańców piórnika, w ocenie naszych małych czytelników mają wiele wspólnego z ich przeżyciami. IMG 1007W listopadzie czytaliśmy i analizowaliśmy wiersze Jana Brzechwy. Wierszowane historyjki dzieci polubiły od razu. Z łatwością i z ogromnym rozumieniem weszły w świat pełen przygód, w którym głównymi postaciami są ludzie, zwierzęta: hipopotam, kaczka, kwoka, żuk, stonoga, pies, jeż, żaba, wrona, ślimak oraz rośliny: pomidor, koper, szczypiorek, kalarepka, groch, pietruszka, cebula, burak, fasola. Poza humorem, uczniowie odnajdywali w utworach elementy dydaktyczne. Wszystkie zaprezentowane historyjki Jana Brzechwy uczą i wychowują, ośmieszają naganne zachowanie, a pochwalają dobre. W grudniu nie mogło zabraknąć ciepłych i baśniowych historii o Mikołaju, reniferach, oczekujących dzieciach… Książka pt. „Magiczne Boże Narodzenie” wprowadziła w łagodny nastrój oczekiwania na święta, a także przedstawiła marzenia dzieci żyjących na różnych kontynentach: w Ameryce, Afryce, Australii, Azji czy Europie. Wszyscy uczniowie zgodnie ocenili, że dzieci na całym świecie mają bardzo podobne marzenia. Dzieci nie narzekały na brak zimy, ale w styczniu, pod wpływem literatury o zimowej tematyce, zaczęły prosić „Przyjdź, zimo, nie zwlekaj”. Pozostając w zimowym klimacie, poznały „Zimę Muminków”, a kolorowe rysunki znalazły godne miejsce na bibliotecznej wystawie prac. Będziemy się spotykać do końca roku szkolnego i poznawać coraz to nowych bohaterów książek.

Julita Zych - wychowawczyni kl. Ia
Magdalena Bąk – nauczyciel bibliotekarz