Psotnikowa przyjaźń i nowe media
Kolejne zadanie za nami! Po feriach dzieci bardzo chętnie i z wielkim zaangażowaniem uczestniczyli w zajęciach. Temat dzisiejszych zajęć przypadł im do gustu, szczególnie zadanie, które polegało na przejściu w parach „ścieżki przez las”, trzymając się za ręce.
Jedno dziecko poruszało się mając zawiązane oczy, drugie je prowadziło, aby nie zboczyć z trasy Była to super zabawa! Następnie dyskutowaliśmy na temat: czym jest prawdziwa przyjaźń, co jest dla nas ważne w przyjaźni, jak spędzamy czas z przyjaciółmi. Dzieci miały bardzo dużo do powiedzenia. Każdy chciał opowiedzieć co robi ze swoimi przyjaciółmi w wolnym czasie. W dalszej części zajęć nawiązano do przyjaźni z osobą, która mieszka daleko od nas i sposobów komunikowania się. Uczniowie wymienili wiele sposobów na porozumiewanie się z przyjaciółmi, którzy mieszkają daleko. Zadaniem dzieci było odszukanie ukrytych w sali listów, przeczytanie i zastanowienie się nad podobieństwami z autorem listu. Potem przystąpiono do drugiego ćwiczenia – „spaceru po leśnej ścieżce”, ale nie w parach tylko samodzielnie. Osoba z zawiązanymi oczami poruszała się sama, a druga osoba stała na brzegu i udzielała wskazówek. Po zakończeniu ćwiczenia dzieci dzieliły się swoimi przeżyciami, wyrażały swoje odczucia i określały wady. W podsumowaniu zajęć nawiązano do wartości przyjaźni w życiu każdego człowieka, utrwalono wady i zalety przyjaźni na odległość. Dzieci stwierdziły, że komunikacja przez media jest niewystarczającą formą komunikacji między zaprzyjaźnionymi osobami, utrudnia budowanie bliższych relacji i więzi. Realizację zadania oceniamy jako udaną i owocną, a dzieci świetnie się bawiły.
Izabela Aderek