Bliźniaki i zasady korzystania z mediów
Jesteśmy już po feriach. Nie dosyć, że odpoczęliśmy, to jeszcze w świetlicy na dzieci czekała nagroda-niespodzianka. Ile było rumoru przy rozpakowaniu ogromnej paczki! Potem słychać było piski, bo dziewczynki znalazły tam: bibułki, koraliki, styropianowe kuleczki, kolorowe piórka, kwiatuszki, kolorowe brokatowe zeszyty... audiobooki i zestaw do doświadczeń.
Kiedy dzieci ochłonęły, zaczęliśmy zajęcia na temat - BLIŹNIAKI I ZASADY KORZYSTANIA Z MEDIÓW. Gdy Julka kłóciła się z Kubą o dostęp do komputera, dzieci ze świetlicy zaczęły opowiadać, że w swoich domach mają tak samo. Kłócą się z rodzeństwem lub z rodzicami o to, kto "przejmie" pilot od telewizora lub dostęp do komputera czy laptopa. Wywiązała się poważna dyskusja o czasie, który spędzamy w mediach. Ktoś słusznie powiedział, że długie przebywanie przed telewizorem czy laptopem jest niebezpieczne i niedobre dla zdrowia. Wszyscy się z tym zgodzili. W dysponowaniu i zarządzaniu swoim czasem pomogła dzieciom "Pizza aktywności". Na jej podstawie, dokonaliśmy analizy czasu wolnego od zajęć szkolnych. Wyszło na to, że za długo siedzimy przed telewizorem lub komputerem. Dzieci przyrzekły, że:
* uzgodnią z rodzicami, co mogą oglądać w telewizorze i Internecie.
* nie będą oglądać telewizji zbyt długo, by móc zrobić inne zaplanowane rzeczy.
* będą wybierać propozycje dostosowane do swojego wieku.
* będą pamiętać o wyłączeniu telewizora lub komputera.
Iwona Kacprzak