Psotnik i ważne emocje!
Dzisiejsze zadanie pod tytułem'' Psotnik i ważne emocje'' – wykonane i jak zwykle sprawiło dzieciom dużo radości. Dzisiejsza misja dotyczyła emocji oraz ich rozpoznawania.
Dzięki zajęciom o emocjach wiemy już dużo. Wiemy co to są emocje oraz potrafimy podać ich przykłady, a także potrafimy je pokazać. Okazuje się, że są one ważnym uzupełnieniem komunikacji, a nawet kluczową informacją w relacji międzyludzkiej. Mimika twarzy, gesty- to wszystko co pozwala nam je dobrze rozszyfrować. Zajęcia rozpoczęły się od zaprezentowania dzieciom ruchomej buzi, która poprzez wprawianie w ruch jej elementów przedstawiała różne miny, wyrażała emocje. Kolejne ćwiczenie polegało na przedstawieniu przez dziecko jednej wybranej emocji – z listy emocji. Dzieci ustawiono w dwóch rzędach. Osoby z jednego rzędu przedstawiały w dowolny sposób emocję, a z rzędu naprzeciwko miały ją odgadnąć. Potem była zmiana. Ćwiczenie miało na celu pokazać, jak czuje się ktoś w danej chwili, możemy zapytać, jak się czuje. Następnie dzieci wykonywały rysunki na temat „jak się dziś czuję”, posługując się emotikonami, a potem umieszczali swój komentarz na rysunku kolegi lub koleżanki. Po obejrzeniu slajdów „Psotnikowe emocje”, pomagali Julce i Kubie rozpoznać emocje Psotnika. Na zakończenie zajęć rozmawialiśmy ich prac, a konkretnie na temat zamieszczonych na rysunkach komentarzy, czy zaskoczyły, sprawiły radość, czy wywołały smutek? Było super!!! Do zobaczenia!!!!
Izabela Aderek