Kampania społeczna Julki i Kuby
Zanim zdam relację, pochwalę się - wylosowaliśmy drugi tablet!!! Dzieci nie mogły uwierzyć, chociaż na ekranie komputera było wyraźnie napisane: Wylosowaliście! Tablet. Dziękujemy bardzo i czekamy na paczkę.
Dziś omawialiśmy temat - KAMPANIA SPOŁECZNA JULKI I KUBY. Bliźniaki wiedzą, że Psotnik napewno jest ich przyjacielem, ale chcą do niego przekonać innych ludzi. Dlatego wpadły na pomysł zrobienia kampanii społecznej, pokazującej Psotnika w dobrym świetle.Dzieci ze świetlicy, na przykładzie historii o Mateuszku dowiedziały się, co to jest kampania społeczna, jak zwrócić uwagę na ważny problem. Może to być ratowanie zagrożonego gatunku zwierząt (np. rysie w Polsce), ekologia (np. sortowanie śmieci, oszczędzanie prądu) czy pomoc potrzebującym (np. zbieranie nakrętek w naszej szkole). W kampanii bardzo ważny jest prosty, jasny komunikat, który trafi do każdego, nie jest ludziom obojętny i od razu wiemy, co możemy zrobić, żeby zmienić sytuację. Może być on zapisany w postaci krótkiego hasła, plakatu, zdjęcia czy rysunku. Kacper z klasy III najgłośniej krzyczał, że codziennie widzi wielką kupę śmieci i musi, zaraz po niedzieli, przeprowadzić w tym celu swoją kampanię społeczną! Zrobił już plakat, nawet zaczął zbierać podpisy...
Inne dzieci również wypowiedziały się w formie plakatu. Podobało mi się ich zaangażowanie, a i oni również byli zadowoleni. Teraz już wiedzą, jak wielką potęgę ma kampania społeczna i jej dobry przekaz. Do usłyszenia.
Iwona Kacprzak