W poszukiwaniu #SuperKoderów
Na ostatnich zajęciach przed feriami udało nam się stworzyć nasze własne gry w języku Scratch. Aby to zrobić, każdy z nas, z pomocą nauczyciela, utworzył swoje konto na platformie www.scratch.mit.edu.
Dowiedzieliśmy się, że teraz będziemy mogli na każdym komputerze z dostępem do Internetu otwierać nasze wcześniej stworzone projekty i gry. Ta informacja bardzo wszystkich ucieszyła. Kiedy już każdy miał własne konto przystąpiliśmy do działania. Naszym zadaniem było stworzenie gry-animacji, której akcja rozgrywała się w kosmosie. Wstawialiśmy tła, wybieraliśmy duszki, zmniejszaliśmy i powiększaliśmy postaci itp. Udało nam się także wprowadzić zmienną czasową. Na koniec zapisywaliśmy swoje projekty. Pani przypomniała nam, że dzięki stworzonemu kontu możemy zalogować się na platformę Scratch w domu i udoskonalić swoje projekty. Zachęcała także do pokazania swojej gry rodzicom – jeśli tylko mają dostęp do komputera w domu. To były wymagające zajęcia! Zmusiły nas do myślenia, ale było warto! Niech Supermoc będzie z nami!
Katarzyna Klich-Charicka i uczniowie klasy IIIf