112

 Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 1

superkoderzy logo

 

megamisja2logo

 

CERTYFIKAT CODE WEEK1  baner technologie z klasa

CCI20170516

 

CCI20171220

 

CCI20171214 0003 

certyfikat

 

CCI20170213

 CCI20180507

 

CCI20171030 0001

 

Obraz 25

 dyplomorganizator2017SZKOŁA 1 1certyfikat

logo knm 780x466

 

SOC Certyfikatmin

 

imggcsi66B20F49F11E2CF93CB9A09394DC178D25B16F82mpid7maxwidth1920maxheight937

ZAJĘCIA KOŁA SZACHOWEGO

szachyOd marca 2018 roku jest możliwość organizacji w naszej szkole zajęć „Koła szachowego” dla uczniów klas I – III oraz IV – VII. Zajęcia poprowadzi pan Leopold Drab. Termin i godzina zajęć uzależnione będą od zainteresowania uczniów. Informacje o roli, jaką szachy mogą odegrać w życiu młodego człowieka znajdują się na tablicach Samorządów Uczniowskich klas I – III i IV – VII oraz poniżej.

 

Więcej niż gra w szachy….
Dzieci, którą grają w szachy dostrzegają w nich przede wszystkim rozrywkę, nie zdając sobie sprawy, że bawiąc się "drewnianym wojskiem" uczą się i doskonalą swoje umysły. Nie wierzysz? Oto dowody! Grając w tę "królewską grę" musimy przestrzegać pewnych określonych reguł. Każdy szachista musi więc wykazać się zdyscyplinowaniem, ale i wyobraźnią. Biorąc to pod uwagę, łatwo się domyślić, na jakich płaszczyznach ta gra wpływa na rozwój intelektualny dziecka:
1. Rozwój zainteresowań - dziecko poznaje nową dyscyplinę, której istotą jest samodzielne, logiczne rozumowanie, łączące poszczególne elementy wiedzy w jedną harmonijną całość.
2. Aktywność twórcza - specyfika gry w szachy wyklucza odtwórcze traktowanie tego zagadnienia. Wszelkie próby bezmyślnego naśladownictwa skazane są na niepowodzenie. Dziecko samo kreuje wydarzenia na szachownicy i ponosi za nie odpowiedzialność.
Czym są szachy?
W naszym rozumieniu to nic innego, jak narzędzie stymulujące rozwój emocjonalny i intelektualny dziecka, kształtujące jego osobowość i pozwalające na rozwój twórczego potencjału, który drzemie w każdym młodym człowieku.
Matematyka już nie taka straszna
Szachy są znakomitym narzędziem w nauce abstrakcyjnego myślenia. W ten sposób są podobne do matematyki, ale - zamiast (często odstraszających maluchów) liczb, linii i punktów - mamy drewniane króle, skoczki i piony. Łatwo można zrozumieć, dlaczego młody umysł bardziej reaguje na szachy, niż na zniechęcające problemy matematyczne. Przede wszystkim szachy są grą! A zabawy rozwijają u dzieci rozwijają koncentrację i pamięć, zapewniając przy okazji im rozrywkę. Widoczna i konkretna szachownica z ograniczoną liczbą bierek bardziej przemawia do dzieci niż abstrakcyjne i nieskończone liczby. Ponieważ jest to gra, nie "odczuwa się" jej jak pracy. ludzie grajacy w szachy"Mali bojownicy"
Ale szachy to nie tylko matematyka, logiczne myślenie i zabawa. Ta gra uczy rozwija też osobowość i uczy wielu przydatnych umiejętności m.in. rozwiązywania problemów, uporu, cierpliwości, wiary w siebie - zwycięstwo osiągnięte dzięki sile własnego umysłu. Dzieci, które mają styczność z szachami zupełnie inaczej podchodzą też do porażek. Zazwyczaj ponownie starają się rozwiązać określony problem i czynią to aż do skutku, podczas gdy ich rówieśnicy już zrezygnowali z wykonania zadania, czy też obniżyli sobie skalę jego trudności.
Same plusy
Poprzez naukę gry w szachy dzieci otrzymują również ważne lekcje wychowawcze. Partia szachów toczy się na równym polu, gdzie sukces nie jest zdeterminowany poprzez to, kim jesteś, ale tym, co robisz. Poza tym nie da się oszukiwać w tej grze, ani też po prostu "podnieść głos", żeby przesłonić złe posunięcie. Dlatego dzieci uczą się uczciwości i obiektywizmu.
Dla niektórych maluchów szachy mogą pozostać pasją życia, podczas gdy inni zapamiętają w życiu dorosłym jedynie podstawowe zasady. Tak czy inaczej gra w szachy daje dziecku same korzyści.szachy1

SERDECZNIE ZAPRASZAMY

Leopold Drab