Dobry czy zły Psotnik?
Witajcie! Dzisiejsze zajęcia odnosiły się do dwóch pojęć: DOBRA i ZŁA. Zajęcia rozpoczęliśmy od określenia jak rozumiemy dobro i zło oraz wymieniliśmy kilka przykładów tych zachowań.
Do pierwszego zadania dzieci zostały podzielone na dwie grupy i wysłuchały dwóch scenek dramowych. Po wysłuchaniu poproszono jedną z drużyn o wymyślenie szczęśliwego zakończenia historyjki, a drugą - złe. Potem rozmawialiśmy na temat, jak się czuły w swoich historyjkach i jakie były konsekwencje dobrego i złego zachowania. . W kolejnym ćwiczeniu uczniowie mieli ocenić, czy odczytywane im opisy różnych sytuacji obrazują dobre czy złe zachowanie i stanąć na odpowiedniej kartce z napisem DOBRO lub ZŁO. Następnie odwiedziliśmy szkolną bibliotekę w celu odnalezienia złych i dobrych bohaterów bajkowych, czyli postaci skontrastowanych. Następnie podzieliliśmy się na grupy i wyznaczyliśmy cechy dobrego i złego bohatera. Na zakończenie zajęć dzieci za pomocą ilustracji mieli przedstawić z czym kojarzy im się dobro, a z czym zło. Jak zwykle było mnóstwo śmiechu, radości oraz zabawy. Do zobaczenia!!!
Izabela Aderek