„Jak się uczyć, żeby się nauczyć? Uczenie się w zgodzie z potrzebami mózgu”
19 lutego 2018 roku, uczniowie klasy VIIb uczestniczyli w lekcji wychowawczej: „Jak się uczyć, żeby się nauczyć? Uczenie się w zgodzie z potrzebami mózgu” realizowanej w ramach projektu „Promujemy czytanie”.
Poznali budowę mózgu, a następnie na podstawie tekstu źródłowego opracowali w czterech grupach mapy skojarzeń dotyczące zadań prawej i lewej półkuli. Na forum klasy sprawozdawcy zaprezentowali wyniki pracy grup. Następnie, po wyjaśnieniu przez nauczyciela instrukcji, każdy z uczniów rozwiązał test badający styl uczenia się.
Kolejnym krokiem było omówienie Teorii Inteligencji Wielorakich Howarda Gardnera, której opracowanie i opublikowanie uznane zostało za największe odkrycie nauk społecznych w XX wieku. Uczniowie, wiedząc, że każdy człowiek posiada indywidualny profil inteligencji wielorakiej, a jego znajomość pozwala maksymalnie wykorzystać swoje zasoby, mieli możliwość zbadania swojego profilu. Dzięki przeprowadzonej lekcji uczniowie bardziej świadomie rozpoznali swoje predyspozycje i ich źródło.
Katarzyna Klich-Charicka - wychowawca VIIb