112

 Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 1

superkoderzy logo

 

megamisja2logo

 

CERTYFIKAT CODE WEEK1  baner technologie z klasa

CCI20170516

 

CCI20171220

 

CCI20171214 0003 

certyfikat

 

CCI20170213

 CCI20180507

 

CCI20171030 0001

 

Obraz 25

 dyplomorganizator2017SZKOŁA 1 1certyfikat

logo knm 780x466

 

SOC Certyfikatmin

 

imggcsi66B20F49F11E2CF93CB9A09394DC178D25B16F82mpid7maxwidth1920maxheight937

Bliźniaki reklamują swój piknik naukowy

28379532 1699278140115440 8059847545829850101 nWitam wszystkich zdrowych i chorych. U nas trochę skąpo z frekwencją, bo dzieci chorują. Temat zajęć brzmiał: BLIŹNIAKI REKLAMUJĄ SWÓJ PIKINIK NAUKOWY. Zanim zadałam pytania, dzieci ze świetlicy od razu przekrzykiwały się, że wiedzą na temat reklamy wszystko. Czy wszystko? Później, podczas trwania zajęć okazało się, że wiele rzeczy uczniów zaskoczyło.

Codziennie dociera do nas bardzo dużo komunikatów, które mają różne cele, treść i formę. Jedne z nich, przekazują nam pewną wiedzę, użyteczne informacje, inne są reklamą produktów czy usług.
Bez problemu dzieci wyróżniły rodzaje reklam: prasowe, telewizyjne, internetowe, radiowe, uliczne. Te, które są przedstawione w formie plakatowej, najczęściej są bardzo kolorowe, pełne zdjęć, z przyciągającymi wzrok napisami. Z tłustymi literami- jak powiedziała Zuzia. Nie wszystkie plakaty jednak , są plakatami reklamowymi. Te, które zawierają jakąś informację, np. o zbiórce harcerskiej, organizowanym konkursie plastycznym, czy festynie szkolnym- to plakaty informacyjne.28279172 1699278556782065 1277036979048598832 nUczniowie, po otrzymaniu haseł, z zapałem przystąpili do tworzenia plakatów. Do swoich prac wybrali bardzo kolorowe kartki. Podglądali inne dzieci, ściągali pomysły... lub pracowali samodzielnie. Podczas prezentacji, jedni tryskali z dumy, że udało im się zrobić fajny plakat. Inni nie byli zadowoleni. Ci, którym coś nie wyszło, pewnie będą wiedzieli, jakie błędy popełnili. Trudno jest zrobić wspaniały plakat! Ale...pierwsze koty za płoty.
Podsumowując powstałe prace, dzieci zwróciły uwagę na to, że niektóre informacje na plakatach budzą wątpliwości. Czy jednorazowe umycie zębów pastą "Wróżka Zębuszka" da piękny, biały uśmiech? Albo, czy picie napoju gazowanego "Bąbelek", wpłynie na piękny uśmiech? Nieeeeee! Nieprawda! - krzyczały dzieci. Okazało się, że do każdej reklamy należy podchodzić z dystansem. 28471500 1699278203448767 2702981640327887960 nWarto zachować zasadę ograniczonego zaufania i nie wierzyć we wszystko, co pokazują nam reklamodawcy. Natomiast, jeśli zauważymy jakąś informację, warto zwrócić na nią uwagę. Może okazać się, że mówi o czymś, co nas zainteresuje. Przykładem niech będzie plakat informacyjny "Spraw, aby dzieci z Syrii przetrwały zimę", który znajduje się na parterze naszej szkoły. Przypominam wszystkim, że troje uczniów ze szkoły, pochodzących z Syrii, zbierało pieniądze podczas kwesty Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Kwestowali, ponieważ chcieli pomóc. Pomyślcie o tym... Do usłyszenia.

Iwona Kacprzak

GALERIA ZDJĘĆ