Julka, Kuba, Psotnik i komputery!
Dzięki dzisiejszej misji dzieci miały okazję odkryć, jak przygotować swoje stanowisko przy komputerze, by pracowało nam się jak najlepiej i najbezpieczniej, m.in. przyjąć odpowiednią pozycję ciała, ustawić światło, sprawdzić, czy urządzenie podłączone jest do prądu lub naładowane i gotowe do uruchomienia.
Dowiedziały się, także dlaczego warto wyłączyć nieużywane sprzęty z gniazdka, a wszystko to dzięki obrazkowej zgadywance skrywającej całą tę ważną wiedzę. Całą tą wiedzę pozwoliły nam utrwalić ćwiczenia: znajdowanie różnic pomiędzy rysunkami, zabawa polegająca na rysowaniu i pokolorowaniu baterii: grupa I – naładowana całościowo, grupa II – naładowana do połowy oraz grupa III- bateria rozładowana. Rysunki zawiesiliśmy na tablicy, a zadaniem dzieci było określenie, która z nich pokazuje, że urządzenie jest „najedzone”, „głodne”, a która z nich pokazuje, że powinno się ją podłączyć do ładowania. Na zakończenie zajęć stworzyliśmy plakat z listą rzeczy, o których powinniśmy pamiętać przystępując do pracy z komputerem. Dziękujemy za ciekawe i bardzo pouczające zajęcia!
Izabela Aderek