112

 Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 1

superkoderzy logo

 

megamisja2logo

 

CERTYFIKAT CODE WEEK1  baner technologie z klasa

CCI20170516

 

CCI20171220

 

CCI20171214 0003 

certyfikat

 

CCI20170213

 CCI20180507

 

CCI20171030 0001

 

Obraz 25

 dyplomorganizator2017SZKOŁA 1 1certyfikat

logo knm 780x466

 

SOC Certyfikatmin

 

imggcsi66B20F49F11E2CF93CB9A09394DC178D25B16F82mpid7maxwidth1920maxheight937

„Dlaczego się uczę? Co rozwija moją wewnętrzną motywację do nauki?”

28279354 1699291366780784 1279275120635007693 n5 marca 2018 roku uczniowie klasy VIIb uczestniczyli w lekcji wychowawczej: „Dlaczego się uczę? Co rozwija moją wewnętrzną motywację do nauki?” realizowanej w ramach projektu „Promujemy czytanie”.

W początkowej fazie lekcji, na kolorowych karteczkach, uczniowie zapisywali trzy powody, dla których się uczą. Następnie podawali skojarzenia do słowa „motywacja”. Kolejnym krokiem było zapoznanie się z tekstem o motywacji wewnętrznej i zewnętrznej oraz zastanowienie się, z którą z nich łączą się zapisane na kartkach powody uczenia się. Omawiając wyniki uczniowie przyklejali na tablicy karteczki przy wybranej przez siebie motywacji. 28167878 1697378623638725 6802296402315314203 n

28378154 1697378436972077 8313858038765259397 nNa kolejnej godzinie, uczniowie podzieleni na 4 – osobowe zespoły zostali poproszeni o podanie 4 powodów, dla których warto rozwijać motywację wewnętrzną. Wspólnie wypracowane propozycje zostały zapisane na tablicy. Następnie nauczyciel rozdał uczniom po 6 kolorowych cen. Każdy, podchodząc do tablicy przyklejał jedną, dwie lub trzy ceny, informując w ten sposób, który powód jest dla niego najistotniejszy. W ten sposób powstała wspólnie ustalona lista najważniejszych powodów rozwijania motywacji wewnętrznej. 28577050 1704348732941714 5108373198881112110 n28471813 1704348526275068 406198055469119308 nOstatnim punktem lekcji było przeczytanie przez uczniów 13 motywatorów, wybranie jednego i uzupełnianie zdania: „Czuję się zmotywowany, gdy…”. Dwóch uczniów podliczyło odpowiedzi i sformułowania. I tak powstała ważna informacja – istotna zarówno dla uczniów, jak i dla nauczyciela.

Katarzyna Klich-Charicka – wychowawca VIIb

GALERIA ZDJĘĆ