112

 Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 1

superkoderzy logo

 

megamisja2logo

 

CERTYFIKAT CODE WEEK1  baner technologie z klasa

CCI20170516

 

CCI20171220

 

CCI20171214 0003 

certyfikat

 

CCI20170213

 CCI20180507

 

CCI20171030 0001

 

Obraz 25

 dyplomorganizator2017SZKOŁA 1 1certyfikat

logo knm 780x466

 

SOC Certyfikatmin

 

imggcsi66B20F49F11E2CF93CB9A09394DC178D25B16F82mpid7maxwidth1920maxheight937

Booktalking, czyli gawęda o książce w klasie VIIb

„Kto czyta książki, żyje podwójnie” 

29542509 1728528927190361 7576439176640047553 n26 marca 2018 roku uczniowie klasy VIIb uczestniczyli w lekcji wychowawczej: „Jak rozwijać kompetencje i nawyki czytelnicze?”, realizowanej w ramach projektu „Promujemy czytanie”.

Na początku zajęć, uczniowie udzielali odpowiedzi na pytania: „Dlaczego zaleca się więcej czytania? Dlaczego warto czytać?. Pojawiały się różne odpowiedzi, m.in. : „żeby wiedzieć więcej”, „rozwijać się”, „dla przyjemności”, „aby mieć większy zasób słownictwa”.
Następnie młodzież została podzielona na trzy 5 - osobowe grupy. Każda miała do przeanalizowania 3 teksty, zgodnie ze wskazówkami nauczyciela. W ten sposób zostały omówione zasady metody dialogowej. 29572366 1728528717190382 1926775829342760325 nW kolejnej fazie lekcji, uczniowie dowiedzieli się, że najwyżej ocenianą formą upowszechniającą i promującą czytelnictwo jest booktalking, czyli gawęda o książce.

Czym jest booktalking?
Booktalking to krótkie zareklamowanie książki. Nie jest to streszczenie ani recenzja, ale raczej przedstawienie bohaterów, fabuły czy też kilku scen z książki w taki sposób, by słuchacze chcieli sięgnąć po nią i przeczytać ją samodzielnie. Booktalking to również dzielenie się ze słuchaczami swoim entuzjazmem do książek i zachęcanie do czytania dla przyjemności. 

Po zapoznaniu z powyższą informacją, uczniowie otrzymali zadanie sporządzenia notatki wybranej książki w formie booktalking, a następnie zaprezentowanie jej na forum klasy. 

           1        2 

          3         6

          4         5

Warto zapoznać się z notatkami uczniów i zwrócić uwagę na oryginalność, dobór słownictwa, budowanie napięcia i przekazywanie emocji w ich wypowiedziach. Młodzież podeszła do zadania odpowiedzialnie i z pełnym zaangażowaniem, za co bardzo wszystkim DZIĘKUJĘ.

Katarzyna Klich-Charicka - wychowawca kl. VIIb

GALERIA ZDJĘĆ