Spotkanie z Powiatowym Rzecznikiem Praw Konsumenta. Co powinien wiedzieć konsument?
Uczniowie klas VIII w ramach wiedzy o społeczeństwie i doradztwa zawodowego 22 października 2018 roku uczestniczyli w prelekcji, prowadzonej przez Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta p.Marię Walasik.
Celem spotkania było poszerzenie wiedzy na temat praw konsumenta. Uczniowie uzyskali informacje o prawnych uwarunkowaniach sprzedaży konsumenckiej, głównych zadaniach instytucji stojących na straży przestrzegania praw konsumenta. Pani Rzecznik wyjaśniła procedurę składania reklamacji, jak również różnicę pomiędzy gwarancją a rękojmią. Młodzież została poinformowana o problemach wynikających z zawierania umów na odległość i poza lokalem, jak również gdzie szukać pomocy w przypadku problemów z reklamacją. Uczniowie mieli możliwość zadawania pytań, dotyczących również pracy rzecznika.
Na koniec Pani Maria Walasik zwróciła się do młodzieży z apelem o wyczulenie osób starszych – dziadków, rodziców, aby z rozwagą podchodziły do różnych ofert telefonicznych czy pokazów, na których oferuje się towary. Dziękujemy Pani Rzecznik za spotkanie.
Marta Wójcik-Marzec