Silniki, brzęczyki i diody… Robo-matematycy poznają działanie mBota
Na zajęciach odbywających się w październiku grupa uczniów biorących udział w projekcie #Superkoderzy poznawała działanie mBota: jego budowę i funkcjonalności.
Uczniowie, wspólnie z nauczycielem prowadzącym zajęcia, instalowali na komputerach aplikację mBlock, przy pomocy której łączyli się i sterowali robotami.
Podzieleni na 2-osobowe grupy świetnie radzili sobie z podziałem obowiązków, ich współpraca przebiegała sprawnie i w miłej atmosferze wzajemnej pomocy.
W czasie październikowych zajęć uczniowie zapoznali się z budową robota, a ich największe zainteresowanie wzbudziły czujniki odległości, model RGB barw, a także możliwości muzykowania mBota. Czas upływający na zabawie robotami mijał im tak szybko, że z ogromną niecierpliwością nie mogli doczekać się kolejnych zajęć, aby móc poznawać nowe możliwości robota.
Katarzyna Klich-Charicka