112

 Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 1

superkoderzy logo

 

megamisja2logo

 

CERTYFIKAT CODE WEEK1  baner technologie z klasa

CCI20170516

 

CCI20171220

 

CCI20171214 0003 

certyfikat

 

CCI20170213

 CCI20180507

 

CCI20171030 0001

 

Obraz 25

 dyplomorganizator2017SZKOŁA 1 1certyfikat

logo knm 780x466

 

SOC Certyfikatmin

 

imggcsi66B20F49F11E2CF93CB9A09394DC178D25B16F82mpid7maxwidth1920maxheight937

Czy Mieszko I przyjmie chrzest? – drama na lekcji historii

20190319 100358We wtorek 19.03.2019r. uczniowie klasy Vc uczestniczyli w dramie poświeconej rozważaniom Mieszka I nad przyjęciem chrztu. Element lekcji przygotowali  Sebastiana Skrzeczyński i Bartosz Jagiełło.
Czym jest drama? To metoda aktywizująca, oznaczająca działanie, akcję. Dzięki tej metodzie uczniowie „w rolach” krok po kroku zbliżyli nas do rozwiązania dylematu jaki miał Mieszko I. Dzisiaj decyzja o przyjęciu chrztu przez Mieszka wydaje się nam naturalną konsekwencją procesu historycznego, który po upadku Cesarstwa Rzymskiego zachodził w Europie.

Jednak myśl, aby porzucić wiarę przodków na rzecz nowej religii nie była ani prosta, ani łatwa. Narażała przecież księcia na utratę tronu czy nawet życia. Niosła bowiem ze sobą ryzyko buntu wśród najbliższego otoczenia i zagrażała politycznej stabilności państwa. Mieszko, zanim podjął decyzję o przyjęciu nowej wiary, musiał mieć w związku z tym mnóstwo wątpliwości. Chłopcy wizualizowali klasie te wątpliwości i przemyślenia. Przejęci byli zarówno „aktorzy”, jak i „widzowie”. Jaki był finał inscenizacji? Wszyscy go znamy, nasz bohater przyjął chrzest.
Dzięki dramie  wyzwoliła  się w uczniach ekspresja, rozwijała się  wyobraźnia. Uczniowie łatwiej przyswoili sobie wiedzę historyczną, która jest trwalsza dzięki ich emocjonalnemu zaangażowaniu.

Marta Wójcik-Marzec