112

 Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 1

superkoderzy logo

 

megamisja2logo

 

CERTYFIKAT CODE WEEK1  baner technologie z klasa

CCI20170516

 

CCI20171220

 

CCI20171214 0003 

certyfikat

 

CCI20170213

 CCI20180507

 

CCI20171030 0001

 

Obraz 25

 dyplomorganizator2017SZKOŁA 1 1certyfikat

logo knm 780x466

 

SOC Certyfikatmin

 

imggcsi66B20F49F11E2CF93CB9A09394DC178D25B16F82mpid7maxwidth1920maxheight937

Siódmoklasiści w Sejmie Rzeczypospolitej Polskiej i Muzeum Narodowym w Warszawie

55529928 2284541955093268 7104980500158087168 nWycieczki szkolne uatrakcyjniają i urozmaicają proces nauczania i wychowania oraz umożliwiają dokonanie korelacji wiedzy międzyprzedmiotowej. Pobyt na wycieczce to uczenie się przez odkrywanie, przeżywanie i działanie. Potwierdza to stare porzekadło, które mówi: ,,Usłyszę-Zapomnę, Zobaczę-Zapamiętam, Zrobię-Zrozumiem”. Wycieczki ułatwiają więc rozwój emocjonalny stosunku uczniów do przeszłości i współczesności, a nauczycielom pozwalają na integrację treści metod nauczania i wychowania, na umiejętne zaspokajanie wielostronnych potrzeb rozwojowych uczniów oraz umożliwiają ukazywanie scalonego obrazu świata swoim wychowankom. W związku z tym, w dniu 26 marca 2019 roku uczniowie klas siódmych, pod opieką nauczycieli: Marzeny Jakubowskiej, Katarzyny Pecelt, Małgorzaty Walasik oraz Marleny Kiech  uczestniczyli w całodniowej wycieczce do Warszawy.

Jej celem było poszerzenie dotychczasowej teoretycznej wiedzy historycznej i społecznej uczniów poprzez bezpośredni kontakt z ,,żywą historią”. Pobyt w stolicy Polski rozpoczęliśmy od zwiedzania Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej. Uczniowie po raz pierwszy zwiedzali siedzibę i serce polskiego parlamentaryzmu. W centralnym miejscu stanowień prawa-sali plenarnej obrad sejmu wysłuchali bardzo interesującego wykładu o historii polskiego parlamentaryzmu. Zapoznali się także ze sposobem funkcjonowania sejmu, jego podstawowymi organami, kompetencjami, codzienną pracą posłów i z tym, co stanowi istotę działalności obu izb parlamentu-procedurą legislacyjną. Następnie pod opieką przewodnika spacerowaliśmy po Warszawie. Udaliśmy się do Muzeum Łazienki Królewskie, nazywane ,,najszczęśliwszym miejscem w Warszawie”-letniej rezydencji króla Stanisława Augusta Poniatowskiego. Tworzą ją klasycystyczne zabytki i historyczne ogrody. Widzieliśmy Pałac na wyspie, Pałac Myślewicki, Biały Domek, Amfiteatr oraz Pomnik Chopina.
Następnie byliśmy na Placu Piłsudskiego, przed Grobem Nieznanego Żołnierza, uczestnicząc w zmiane warty. Dalej przeszliśmy na Krakowskie Przedmieście pod Pałac Prezydencki i pomnik ks. J.Poniatowskiego, pomnik A. Mickiewicza, dom F. Chopina, pomnik M. Kopernika oraz Pałac Staszica. Po ciepłym, regenerującym siły posiłku udaliśmy się do Muzeum Narodowego, jednego z najstarszych muzeów sztuki w Polsce. Podzieleni na trzy grupy, pod czujnym okiem edukatora uczestniczyliśmy w lekcjach muzealnych o następujących zagadnieniach: ,, Mit, czy dokument. Powstanie styczniowe w sztuce”, ,,XIX wiek. W poszukiwaniu nowoczesności”, ,, Nie tylko Matejko. Malarstwo historyczne”. Dowiedzieliśmy się jak patrzeć na obrazy, a także- jak odczytać ukryte treści w dziełach sztuki. Wizyta w muzeum była dla nas wspaniałym przeżyciem.
Wycieczka dobiegła końca. Uważam ją za udaną! Dostarczyła uczniom wielu niezapomnianych wrażeń, zobaczyli interesujące miejsca i stali się bogatsi o nowe doświadczenia.

Marlena Kiech