112

 Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 1

superkoderzy logo

 

megamisja2logo

 

CERTYFIKAT CODE WEEK1  baner technologie z klasa

CCI20170516

 

CCI20171220

 

CCI20171214 0003 

certyfikat

 

CCI20170213

 CCI20180507

 

CCI20171030 0001

 

Obraz 25

 dyplomorganizator2017SZKOŁA 1 1certyfikat

logo knm 780x466

 

SOC Certyfikatmin

 

imggcsi66B20F49F11E2CF93CB9A09394DC178D25B16F82mpid7maxwidth1920maxheight937

Nasza Ziemia - środowisko przyrodnicze wczoraj, dziś i jutro

logo

REGULAMIN OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU

GEOLOGICZNO-ŚRODOWISKOWEGO

"Nasza Ziemia - środowisko przyrodnicze wczoraj, dziś i jutro"

Celem konkursu jest upowszechnianie wśród uczniów wiedzy  o naszym dziedzictwie naturalnym, konieczności  i możliwościach jego ochrony. Konkurs ukierunkowany jest  na zagadnienia związane z szeroko pojętą ochroną środowiska, a w szczególności na uświadomienie osobistej odpowiedzialności każdego człowieka za jego stan. Przewodnie hasło konkursu: Nasza Ziemia – środowisko przyrodnicze wczoraj, dziś i jutro ukazuje główny cel kolejnych edycji konkursu: spojrzenie na przyszłość naszej planety poprzez pryzmat procesów, które kształtowały jej środowisko w przeszłości oraz poprzez obecną działalność człowieka.

 

Konkurs przeprowadzany jest w dwóch kategoriach i dla trzech grup wiekowych:
• konkurs plastyczny - dla uczniów klas IV, V i VI szkół podstawowych;

konkurs wiedzy geologicznej: dla uczniów klas VII i VIII szkół podstawowych;

Warunki uczestnictwa w konkursie plastycznym

W konkursie może wziąć udział każde dziecko uczęszczające do klasy IV, V lub VI szkoły podstawowej, które samodzielnie wykonało pracę plastyczną.                                                                 Postaraj się w swojej pracy plastycznej uchwycić wybrany przez Ciebie moment, epizod lub bohatera (bohaterów) zdarzeń, które wpłynęły w istotny sposób na oblicze i mieszkańców pradawnej Ziemi. Pojawienie się życia w morzu, inwazja na ląd (rośliny i zwierzęta), era panowania majestatycznych dinozaurów, podbój przestworzy, pierwsi ludzie i w końcu włochate cielska zwierząt ostatniej epoki lodowcowej – to tylko przykładowe efekty rewolucyjnych i/lub ewolucyjnych modyfikacji różnorodnych form życia na naszej planecie.                                                                                                    • format A4 – na płaszczyźnie (dopuszczana płaskorzeźba o grubości do 2 cm),
• technika dowolna.                                                                                  

Warunki uczestnictwa w konkursie wiedzy

W konkursie może wziąć udział każdy uczeń klas VII i VIII szkoły podstawowej
i ponadpodstawowej, który samodzielnie przygotuje pracę pisemną na jeden z trzech tematów:

  1. (R)ewolucje w geologii.                                                                                                                                        2. Jakie wydarzenie miało, Twoim zdaniem, największy wpływ na rozwój życia na Ziemi?                     3. Doskonały „produkt” ewolucyjny!

Techniczne zasady przygotowania pracy:

rozmiar – nie więcej niż 4 strony A4 tekstu, nie licząc ilustracji (w przeliczeniu na czcionkę Times New Roman 12, odstęp między wierszami – 1,0 wiersz) – to około 14 000 znaków
ze spacjami,
• ilustracje: zdjęcia i rysunki mogą być umieszczone w tekście lub jako załączniki na końcu,                   • dopuszczalna forma opracowania: wydruk lub rękopis (czytelny), rysunki odręczne, komputerowe, skany, skany przetworzone, itp., zdjęcia – wydruki, odbitki, oprawa dowolna

Więcej informacji udzielą nauczyciele geografii i przyrody. Z niecierpliwością czekamy
na Wasze prace do 25 marca 2020 r. Życzymy miłej zabawy i sukcesu w konkursie!        

Honorata Maciejewska