112

 Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 1

superkoderzy logo

 

megamisja2logo

 

CERTYFIKAT CODE WEEK1  baner technologie z klasa

CCI20170516

 

CCI20171220

 

CCI20171214 0003 

certyfikat

 

CCI20170213

 CCI20180507

 

CCI20171030 0001

 

Obraz 25

 dyplomorganizator2017SZKOŁA 1 1certyfikat

logo knm 780x466

 

SOC Certyfikatmin

 

imggcsi66B20F49F11E2CF93CB9A09394DC178D25B16F82mpid7maxwidth1920maxheight937

Lapbook’owy zawrót głowy!

zdjęcie 1

„Zabawę trzeba traktować poważnie, bo nie istnieje lepsza metoda uczenia się.”

W maju 2021 roku, uczniowie z klas IVb, IVc, VIIa i VIIe, tworzyli swoje własne matematyczne domowe lapbooki. Czym jest lapbook i dlaczego świetnie się sprawdza w twórczym uczeniu się matematyki? Lapbook to najczęściej teczka lub większa kartka z możliwością składania, w której, w formie rysunków, wykresów, otwieranych okienek oraz ruchomych elementów przekazuje się wybrane treści. Ma tę przewagę nad klasycznymi metodami i słowem pisanym, że wzbudza ciekawość oraz motywuje ucznia do odkrywania ukrytych ciekawostek, a także do ich gromadzenia.

Lapbook pozwala również na uzupełnianie informacji i nieskończone rozszerzanie jego zawartości. To nic innego jak obrazkowa mapa myśli, na której uczniowie z wyżej wymienionych klas, umieszczali materiały na wybrany przez siebie temat. Dzięki lapbookom rozwijali różne umiejętności, jak pisanie, czytanie, logiczne myślenie, czy kreatywność. Praca nad stworzeniem lapbooka wymagała od nich dobrej organizacji.

zdjęcie 2 Każdy lapbook przygotowany przez uczniów był inny i niepowtarzalny. Metoda ta ma wiele walorów edukacyjnych i została pozytywnie odebrana przez samych uczniów. Ich lapbooki były kolorowe, a swoją atrakcyjnością przyciągały uwagę oglądających. Kreatywności nie było końca… Za swoją pracę uczniowie zostali nagrodzeni ocenami z matematyki. Zapraszam do obejrzenia galerii zdjęć J

Katarzyna Klich-Charicka