Lapbook’owy zawrót głowy!
„Zabawę trzeba traktować poważnie, bo nie istnieje lepsza metoda uczenia się.”
W maju 2021 roku, uczniowie z klas IVb, IVc, VIIa i VIIe, tworzyli swoje własne matematyczne domowe lapbooki. Czym jest lapbook i dlaczego świetnie się sprawdza w twórczym uczeniu się matematyki? Lapbook to najczęściej teczka lub większa kartka z możliwością składania, w której, w formie rysunków, wykresów, otwieranych okienek oraz ruchomych elementów przekazuje się wybrane treści. Ma tę przewagę nad klasycznymi metodami i słowem pisanym, że wzbudza ciekawość oraz motywuje ucznia do odkrywania ukrytych ciekawostek, a także do ich gromadzenia.
Lapbook pozwala również na uzupełnianie informacji i nieskończone rozszerzanie jego zawartości. To nic innego jak obrazkowa mapa myśli, na której uczniowie z wyżej wymienionych klas, umieszczali materiały na wybrany przez siebie temat. Dzięki lapbookom rozwijali różne umiejętności, jak pisanie, czytanie, logiczne myślenie, czy kreatywność. Praca nad stworzeniem lapbooka wymagała od nich dobrej organizacji.
Każdy lapbook przygotowany przez uczniów był inny i niepowtarzalny. Metoda ta ma wiele walorów edukacyjnych i została pozytywnie odebrana przez samych uczniów. Ich lapbooki były kolorowe, a swoją atrakcyjnością przyciągały uwagę oglądających. Kreatywności nie było końca… Za swoją pracę uczniowie zostali nagrodzeni ocenami z matematyki. Zapraszam do obejrzenia galerii zdjęć J
Katarzyna Klich-Charicka