112

 Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 1

superkoderzy logo

 

megamisja2logo

 

CERTYFIKAT CODE WEEK1  baner technologie z klasa

CCI20170516

 

CCI20171220

 

CCI20171214 0003 

certyfikat

 

CCI20170213

 CCI20180507

 

CCI20171030 0001

 

Obraz 25

 dyplomorganizator2017SZKOŁA 1 1certyfikat

logo knm 780x466

 

SOC Certyfikatmin

 

imggcsi66B20F49F11E2CF93CB9A09394DC178D25B16F82mpid7maxwidth1920maxheight937

Ósmoklasiści w Warszawie

264838259 4756801534388048 1008772160088498028 nW dniu 16 grudnia 2021 roku roku uczniowie klas ósmych pod opieką nauczycieli: Hanny Skołowskiej, Joanny Górnik, Michała Michalskiego, Małgorzaty Walasik oraz Marleny Kiech uczestniczyli w całodniowej wycieczce do Warszawy. Naszym celem było zwiedzenie Muzeum Powstania Warszawskiego oraz Polin-Muzeum Historii Żydów Polskich. W związku z omawianymi na lekcjach historii zagadnieniami dotyczącymi II wojny światowej, uczniowie mieli możliwość bliższego zapoznania się z tematyką Powstania Warszawskiego  i  historią narodu żydowskiego. Wycieczkę rozpoczęliśmy od wizyty w  Muzeum Powstania Warszawskiego, gdzie uczestniczyliśmy w lekcji muzealnej.

Po krótkim wykładzie wprowadzającym w tematykę, ruszyliśmy tropem Powstańców. Oglądaliśmy ich stroje, czytaliśmy menu, chodziliśmy kanałami. Na telebimach umieszczonych na ścianach widzieliśmy fragmenty walk powstańczych, bombardowania stolicy, słyszeliśmy również odgłosy spadających bomb, zawalających się budynków. Zbieraliśmy też kartki z kalendarza ukazujące dzień po dniu walki powstańcze, a także stanęliśmy nad symbolicznymi mogiłami powstańców, by oddać im hołd. Walka po 63 dniach dobiegła końca?.. i nasze oglądanie wnętrz muzeum również. Dzięki tej ,,żywej” lekcji historii dzieci mogły sprawdzić swoją wiedzę zdobytą w czasie zajęć szkolnych i jednocześnie dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy. Na koniec wizyty obejrzeliśmy film ,,Miasto ruin” w technice 3D, pierwszą cyfrową rekonstrukcję przelotu nad zniszczoną i wyludnioną Warszawą wiosną 1945 roku, widzianą z perspektywy pilota siedzącego w samolocie ,,Liberator”. Wszystkim, którzy nie zwiedzili jeszcze Muzeum Powstania Warszawskiego, polecamy to uczynić. Naprawdę warto!  Następnie udaliśmy się do Muzeum Polin, które jest nowoczesną instytucją kultury-muzeum historycznym ukazującym 1000 lat dziejów polskich Żydów. Misją muzeum jest przywracanie pamięci historii Żydów polskich, przyczyniając się tym samym do wzajemnego zrozumienia i szacunku wśród Polaków i Żydów, społeczeństw Europy i świata. To miejsce, którego nie sposób i nie wolno pominąć. Bardzo wzruszająca wizyta. Zwiedzanie właściwie nie polega na oglądaniu eksponatów, lecz na wczuwaniu się w nie, by próbować, poznać i zrozumieć. To miejsce, które nie tylko jest świadectwem tragedii całego narodu, lecz także powstało w miejscu, gdzie jeden z najkrwawszych rozdziałów tej tragedii się rozegrał. Wycieczka dobiegła końca!  Wierzę, że skłoniła naszych uczniów do refleksji i uświadomiła im, że wojna pod każdym względem jest straszna i bezwzględna, a każdy na swój sposób jest ofiarą! A my żyjący w wolnej Polsce jesteśmy szczęściarzami, że nie doświadczamy jej okrucieństwa. Tym, którzy oddali swoje życie za naszą Ojczyznę, winni jesteśmy bezgraniczną wdzięczność i pamięć.