112

 Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 1

superkoderzy logo

 

megamisja2logo

 

CERTYFIKAT CODE WEEK1  baner technologie z klasa

CCI20170516

 

CCI20171220

 

CCI20171214 0003 

certyfikat

 

CCI20170213

 CCI20180507

 

CCI20171030 0001

 

Obraz 25

 dyplomorganizator2017SZKOŁA 1 1certyfikat

logo knm 780x466

 

SOC Certyfikatmin

 

imggcsi66B20F49F11E2CF93CB9A09394DC178D25B16F82mpid7maxwidth1920maxheight937

A może by tak stworzyć własną grę komputerową?

zdj1 projekt“Wyzwania są tym, co sprawia, że życie jest interesujące, a pokonywanie ich nadaje życiu sens.”

W grudniu uczniowie z klas 5, na zajęciach kół informatycznych doskonalili swoje umiejętności programowania w języku Scratch. Napisanie programu pytającego o datę urodzin, wyczarowanie prezentu od Świętego Mikołaja (oczywiście pod warunkiem, że ktoś był grzeczny), czy też ulepienie wirtualnego bałwana, to zadania zbyt proste dla takich bystrzaków... 😀

zdj2 projekt

A co w takim razie z uczniami z klas 8, którzy również uczestniczą w zajęciach koła informatycznego? Oni to dopiero mieli wyzwania w języku programowania Python... Sprawdzenie czy liczba jest parzysta, losowanie liczb parzystych z podanego przedziału, wypisanie kolejnych liczb ciągu, czy rozkład liczby na czynniki pierwsze... Czysta matematyka! Ale wiecie co? Ci uczniowie też udowodnili, że CHCIEĆ, to MÓC. 😊

zdj3 projekt

Dlatego nadszedł czas na podniesienie poprzeczki uczestnikom kół informatycznych. W przerwie świątecznej otrzymali oni prezenty od Świętego Mikołaja i smaczny poczęstunek, a następnie rozpoczęli swoją przygodę z tworzeniem gier komputerowych w Roblox Studio. Na zajęciach, krok po kroku, zaczęli poznawać narzędzia i funkcje, które pozwalają im wykreować własny świat gry komputerowej. Z tygodnia na tydzień przekonują się, jak ciekawe może być tworzenie nowych projektów i porywających historii! A na deser będą mogli dzielić się zabawą z innymi użytkownikami platformy!

zdj4 projekt

Jakie są efekty ich przygody z fascynującym światem tworzenia gier i własnych animacji? O tym przekonacie się niebawem...

Katarzyna Klich-Charicka – opiekun koła i grantobiorca projektu

Koła informatyczne prowadzone są w ramach otrzymanych grantów projektu "Centrum Mistrzostwa Informatycznego" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014 – 2020.

11