112

 Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 1

superkoderzy logo

 

megamisja2logo

 

CERTYFIKAT CODE WEEK1  baner technologie z klasa

CCI20170516

 

CCI20171220

 

CCI20171214 0003 

certyfikat

 

CCI20170213

 CCI20180507

 

CCI20171030 0001

 

Obraz 25

 dyplomorganizator2017SZKOŁA 1 1certyfikat

logo knm 780x466

 

SOC Certyfikatmin

 

imggcsi66B20F49F11E2CF93CB9A09394DC178D25B16F82mpid7maxwidth1920maxheight937

Ferie zimowe z Robloxem i KoduGame

ferieW czasie drugiego tygodnia ferii uczniowie z klas 8 brali udział w zajęciach koła informatycznego, gdzie m. in. kontynuowali swoje zmagania z Robloxem, który nie jest klasyczną „grą”. Jest to darmowa platforma do tworzenia własnych gier, tzw. „piaskownica” dzięki której gracze mogą w kreatywny sposób organizować własne zasady rozgrywki i dzielić się swoim dziełem z innymi użytkownikami. Ze względu na wieloosobową rozgrywkę, Roblox stał się także wirtualną platformą społecznościową, w której młodzież może się spotykać i wspólnie brać udział w wybranej przez siebie grze. Właśnie poprzez taką elastyczność i otwartość rozgrywki potencjał tkwiący w Robloxie wydaje się praktycznie nieskończony, ponieważ to uczestnicy zabawy definiują styl, zasady i wygląd rozgrywki. Co ważne, Roblox pozwala każdemu graczowi na personalizację swojego avatara, czyli postaci, którą porusza się w grze. Nasi uczniowie odkrywają tajniki Robloxa i są w tym NAPRAWDĘ DOBRZY! 🏆

Także uczniowie z klas 5 drugi tydzień ferii spędzili na rozwijaniu swoich umiejętności programistycznych. Ich zadaniem było poznanie Kodu Game Lab, które to bez wątpienia jest jednym z najlepszych narzędzi do tworzenia efektownych gier 3D. Zaletą narzędzia jest przyjazny, dopracowany oraz dostępny w polskiej wersji językowej interfejs graficzny. Uczniowie tworząc od podstaw własną grę zaczęli od kreowania świata, w którym będzie się ona toczyć. Nauczyli się szybko edytować podłoże, podnosić i obniżać teren, dodawać wodę i ustalać jej poziom, a także nanosić na projekt najróżniejsze obiekty - m.in. drzewa, owoce, monety, statki, samoloty, chmury, kamienie oraz wiele innych. Narzędzie oferuje również możliwość tworzenia ścieżek, po których np. przemieszczać się będą ulokowane w projekcie obiekty.

Uczestnicy obu kół informatycznych, z tygodnia na tydzień wykazują się dużą wiedzą i zaangażowaniem, więc już dziś śmiało mogę powiedzieć, że kiedyś o tych uczniach i ich osiągnięciach na pewno usłyszymy! Czego im oczywiście życzę🥇

Katarzyna Klich-Charicka – opiekun kół informatycznych