Dzień Matematyki 2022
Czysta matematyka to poezja logicznego myślenia.”
Albert Einstein
W poniedziałek, 15 marca 2021 roku, uczniowie z klas IV – VIII, świętowali Dzień Matematyki. Matematyka to nie tylko liczby i trudne zadania, ale również znakomita przygoda i mnóstwo zabawy, dlatego uczniowie wzięli udział w wielu matematycznych aktywnościach.
Uczniowie z klas 4c, 4d, 5a, 6a, 6b i 7d świętowali ten dzień wprowadzając trochę odmiany w sposobie zdobywania wiedzy. Poznali założenia i historię tego święta, a udział w grach, zabawach, quizach i rebusach matematycznych pokazał im inną stronę tej nauki. Matematyka może być przyjemna i dawać radość a najbardziej aktywnym uczniom nagrody w postaci plusów z przedmiotu.
Uczniowie z klas 5b, 5c, 8a i 8e rozwiązywali zagadki logiczne, grali w bingo matematyczne i robili książeczki składane w harmonijkę - tzw. Leporello. Uczniowie z klas 8a i 8e dodatkowo poznali sztukę tworzenia brył z kartonów, której główną ideą jest udowodnienie, że kule mogą być zbudowane z kwadratów, sześciokątów lub trójkątów, a także tworzyli konstrukcje parabolicznych figur własnego pomysłu zbudowanych tylko z ołówków lub patyczków.
Na informatyce uczniowie z klas 7a, 8a, 8b, 8c, 8d, 8e i 8f tworzyli w aplikacji genial.ly interaktywne materiały zawierające matematyczne treści.
https://view.genial.ly/621607534c8bca0017df5dbf/presentation-dzien-matematyki
W klasie 6a Dzień Matematyki połączony został z integracją klasy z nowymi uczniami z Ukrainy. Chłopcy zorganizowali turniej szachowy, a dziewczyny zagrały w Monopoly.
Uczniowie z klasy 7e przygotowali informacje o Pitagorasie w formie: prezentacji, plakatu o życiu Pitagorasa, plakatu przedstawiającego Twierdzenie Pitagorasa, plakatu z ciekawostkami i plakatu z cytatami Pitagorasa.
Uczniowie z klas 8b i 8d wykonali plakaty o Dniu Matematyki. Każda grupa miała swój pomysł na plakat np.: o liczbie π, o sławnych matematykach, o działach matematyki, quizy, zagadki i wzory matematyczne.
W klasie 8f odbyły się zabawy matematyczne pobudzające kreatywne myślenie z wykorzystaniem łamigłówek zapałczanych, układanek TANGRAM. Pozwoliły zrozumieć podstawy geometrii. Zorganizowane były zawody, w których zawodnicy - pary uczniów rywalizowali ze sobą, układając określone figury na czas.
Dzień Matematyki był świetną okazją zarówno do dobrej zabawy, jak i utrwalenia zdobytej wiedzy i umiejętności.
Nauczyciele matematyki