112

 Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 1

superkoderzy logo

 

megamisja2logo

 

CERTYFIKAT CODE WEEK1  baner technologie z klasa

CCI20170516

 

CCI20171220

 

CCI20171214 0003 

certyfikat

 

CCI20170213

 CCI20180507

 

CCI20171030 0001

 

Obraz 25

 dyplomorganizator2017SZKOŁA 1 1certyfikat

logo knm 780x466

 

SOC Certyfikatmin

 

imggcsi66B20F49F11E2CF93CB9A09394DC178D25B16F82mpid7maxwidth1920maxheight937

Matematyka wokół nas... czyli lekcja w terenie

108190771 nW ostatnim czasie duży nacisk kładzie się na rozwiązywanie zadań odwołujących się do otaczającej nas rzeczywistości. Mimo to, uczniowie wciąż traktują matematykę jako naukę abstrakcyjną, nie znajdującą zastosowania w codziennym życiu. Często pytają "po co" mają uczyć się czegoś, czego nigdy nie wykorzystają. Mając na uwadze takie właśnie podejście uczniów do nauki matematyki, powtórzenie materiału z działu „Matematyka i my” zrealizowaliśmy z klasami 5b i 5c na boisku szkolnym.

Cele lekcji:

- aktywizacja uczniów,

- rozwijanie analitycznego podejścia do problemu,

- umiejętność poszukiwania i weryfikacji propozycji rozwiązań,

- rozwijanie umiejętności logicznego wnioskowania,

- umiejętność krytycznej oceny własnych pomysłów,

- kształtowanie wytrwałości w dążeniu do celu,

- umiejętność pracy w zespole.

Zgodnie z przewidywaniem, po przeprowadzeniu lekcji okazało się, że uczniowie mają duże trudności z organizacją pracy. Nie potrafią prawidłowo analizować zadań, mają problem z podziałem ról w grupie. Podkreślić jednak należy wytrwałość i upór, z jakim uczniowie starali się wykonać zadania. Zauważyłam, że nawet Ci uczniowie, którzy zazwyczaj nie wykazywali szczególnej aktywności na lekcjach, tym razem bardzo angażowali się w pracę zespołu i chętnie wymieniali się pomysłami na rozwiązanie danego zagadnienia. Po skończonej pracy z zadaniami, uczniowie mieli chwilę radości… jaką? - zapraszam do obejrzenia galerii zdjęć 😊

Uważam, że lekcje w terenie mają wiele zalet, wśród których wymieniłabym przede wszystkim: aktywizację uczniów, rozwijanie inwencji własnej i naukę pracy w grupie.

Katarzyna Klich-Charicka