112

 Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 1

superkoderzy logo

 

megamisja2logo

 

CERTYFIKAT CODE WEEK1  baner technologie z klasa

CCI20170516

 

CCI20171220

 

CCI20171214 0003 

certyfikat

 

CCI20170213

 CCI20180507

 

CCI20171030 0001

 

Obraz 25

 dyplomorganizator2017SZKOŁA 1 1certyfikat

logo knm 780x466

 

SOC Certyfikatmin

 

imggcsi66B20F49F11E2CF93CB9A09394DC178D25B16F82mpid7maxwidth1920maxheight937

Zakończenie projektu Centrum Mistrzostwa Informatycznego

"Nauka pisania programów to gimnastyka dla mózgu. Pozwala wypracować umiejętność efektywnego myślenia o rzeczach niezwiązanych z informatyką"

– powiedział Bill Gates.

ZDJ 1 CMIOd 6 października 2021 roku uczniowie z klas 5 i 8 mieli możliwość uczestniczenia w pozalekcyjnych kołach informatycznych. Na zajęcia uczęszczało 10 uczniów z klas 5 i 11 uczniów z klas 8. Podczas zajęć uczniowie przede wszystkim ćwiczyli i doskonalili pisanie programów w językach programowania Scratch i Python. Zajęcia realizowane w ramach kół informatycznych CMI były doskonałym sposobem na rozwój umiejętności analitycznego i logicznego myślenia, rozbudzały zainteresowanie programowaniem, a w przyszłości, z pewnością, przyniosą uczniom dużo korzyści.

ZDJ 2 CMI Dzięki udziałowi w projekcie „Centrum Mistrzostwa Informatycznego” uczestnicy zajęć mieli możliwość rozwoju swoich pasji. Poznali języki programowania i pogłębili zdolności związane z tą dziedziną informatyki. Zajęcia dotyczyły programowania z elementami robotyki. Wiadomości i umiejętności programistyczne uczniowie wykorzystali do programowania robotów.

ZDJ 3 CMI W ramach otrzymanych grantów szkoła została wyposażona w 3 zestawy robotyczne: Roboty mBot oraz szereg dodatkowych czujników i elementów konstrukcyjnych zwiększających możliwości robotów. Uczestnicy kół mieli możliwość wzięcia udziału w warsztatach Akademii RoboCamp, w czasie których, budując roboty, rozwijali zdolność kreatywnego myślenia, poprawiali spostrzegawczość i umiejętność analizowania problemów. Następnie, w strefie wirtualnej rzeczywistości, przenieśli się w inny, nieznany im świat gier komputerowych.

ZDJ 4 CMI Prowadząca koła informatyczne, p. Katarzyna Klich-Charicka, uczestniczyła w trwającym dwa semestry, certyfikowanym kursie (288 h – 6 spotkań stacjonarnych, 12 – e-learning) na Politechnice Warszawskiej. W zdecydowanej większości poświęcony był zagadnieniom algorytmiki wraz z niezbędnymi uzupełnieniami z dziedzin pokrewnych, głównie matematyki dyskretnej.
Nauka programowania rozwija kreatywne myślenie, doskonali umiejętności analityczne, sprzyja rozwojowi intelektualnemu. Uczniowie, pisząc programy, przede wszystkim dobrze się bawią, a pracując w grupie, rozwijają kompetencje społeczne. Ze względu na łatwość osiągnięcia w tej dziedzinie sukcesu, zwiększają poczucie własnej wartości. Nauka programowania pozwala odnaleźć się w świecie nowoczesnych technologii i uczy kreatywnego rozwiązywania problemów. Umiejętność programowania zapewnia dzieciom lepszy start w kolejnych etapach edukacji, a zapotrzebowanie na programistów w dobrze płatnych sektorach gospodarki pozwoli im w przyszłości zdobyć ciekawy i zapewniający stabilność materialną zawód.

ZDJ 5 CMISpecjaliści zgodnie podkreślają, że nauka programowania od najmłodszych lat jest istotna nie tylko dla dzieci, które będą w przyszłości programistami. Zachęcają rodziców, by wysyłali swoje pociechy na kursy programowania, czy zapisywali je na zajęcia z informatyki. Będzie to z pewnością dobrze wykorzystany czas, który zaowocuje.

Dziękuję uczestnikom kół za chęć rozwijania swoich pasji, za systematyczne uczestnictwo w zajęciach, za zaangażowanie i przygotowaną niespodziankę 😊 Pamiętajcie, że... "w życiu nie ma porażek - są tylko lekcje". 😉

Katarzyna Klich-Charicka