112

 Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 1

superkoderzy logo

 

megamisja2logo

 

CERTYFIKAT CODE WEEK1  baner technologie z klasa

CCI20170516

 

CCI20171220

 

CCI20171214 0003 

certyfikat

 

CCI20170213

 CCI20180507

 

CCI20171030 0001

 

Obraz 25

 dyplomorganizator2017SZKOŁA 1 1certyfikat

logo knm 780x466

 

SOC Certyfikatmin

 

imggcsi66B20F49F11E2CF93CB9A09394DC178D25B16F82mpid7maxwidth1920maxheight937

UCZYMY RATOWAĆ

3539a018 360e 4be7 b18c a940b7033a7fWielokrotnie w środkach masowego przekazu pojawiały się informacje o kilkuletnich dzieciach, które potrafiły zawiadomić odpowiednie służby o zaistniałym wypadki i w ten sposób uratować życie swoich najbliższych. Ażeby odpowiednio przygotować dzieci do radzenia sobie w trudnych sytuacjach, już od wielu lat prowadzone są w naszej szkole zajęcia udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Według obliczeń ekspertów, gdyby co dziesiąty mieszkaniec Ziemi potrafił udzielać pierwszej pomocy, ocaliłoby to milion ludzi rocznie! Wychodząc naprzeciw tymże wyzwaniom, 12 października 2022 r. takie właśnie zajęcia przeprowadzono w klasie II a, II b oraz II c.

 Głównym celem było kształtowanie umiejętności z zakresu podstaw pierwszej pomocy. Zajęcia poświęcone były nie tylko zagadnieniom teoretycznym, ale również służyły wykształceniu umiejętności praktycznych takich jak: rozpoznawanie niebezpieczeństwa oraz właściwe reagowanie. Istotnym elementem było kształtowanie poczucia odpowiedzialności za jakość udzielonej pierwszej pomocy oraz wzywanie służb ratunkowych.

Dzieci najpierw obejrzały film instruktażowy, a następnie ćwiczyły czynności resuscytacyjne z wykorzystaniem manekina oraz układanie przytomnego poszkodowanego w pozycji bocznej.

Podczas zajęć zwrócono szczególną uwagę na: konieczność oceny bezpieczeństwa miejsca zdarzenia (unikania narażania własnego zdrowia), rozpoznanie potencjalnego zagrożenia życia na podstawie prostych objawów, ocenę funkcji życiowych poszkodowanego, skuteczne wezwanie pomocy, podejmowanie wstępnych czynności ratujących życie np. ułożenie osoby nieprzytomnej w pozycji bocznej bezpiecznej. Każdy uczeń poznał zasady postępowania z osobą nieprzytomną, oceniał czynność oddychania u osoby nieprzytomnej (trzema zmysłami, przez około 10 sekund), wyjaśniał mechanizm niedrożności dróg oddechowych u osoby nieprzytomnej, udrażniał drogi oddechowe poprzez odpowiednie odchylenie głowy oraz układał osobę nieprzytomną w pozycji bocznej bezpiecznej.

W czasie zajęć utrwalono znajomość numerów telefonu do służb ratowniczych oraz utrwalono zasady powiadamiania tychże służb o zaistniałym niebezpieczeństwie, wykorzystując bardzo dobre podręczniki do nauki pierwszej pomocy „Ratujemy i uczymy ratować”, które w bardzo przystępny sposób utrwalają wiedzę i umiejętności zdobyte w praktyce.                                                                                                        

Teresa Szaruch