Pozwólmy uczniom grać, czyli matematyka w grach planszowych…
„Gra może tak wciągać, tak angażować uwagę, jak żadna inna metoda nauczania. Co więcej, wzrost zainteresowania i motywacji wywołany krótką grą może obudzić pozytywnie nastawienie do przedmiotu (i nauczyciela), utrzymujące się czasem nawet przez wiele tygodni.”
Geoff Petty
Wielokrotne wykonywanie podobnych czynności w czasie zajęć matematyki szybko uczniów nudzi, a efekty takich ćwiczeń są coraz słabsze. Umiejętnie dobrane gry mogą z powodzeniem wspierać ćwiczenie nie tylko umiejętności rachunkowych czy geometrycznych. Dzięki nim można także uczyć budowania własnych strategii, rozwiązywania problemów i prowadzenia wnioskowania…
Dlatego, korzystając ze środków pozyskanych w ramach otrzymanych grantów projektu Centrum Mistrzostwa Informatycznego, zakupiliśmy Gry planszowe i Karty matematyczne Grabowskiego Ułamki, które posłużą nauczycielom matematyki jako pomoce dydaktyczne na lekcjach.
Katarzyna Klich-Charicka