112

 Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 1

superkoderzy logo

 

megamisja2logo

 

CERTYFIKAT CODE WEEK1  baner technologie z klasa

CCI20170516

 

CCI20171220

 

CCI20171214 0003 

certyfikat

 

CCI20170213

 CCI20180507

 

CCI20171030 0001

 

Obraz 25

 dyplomorganizator2017SZKOŁA 1 1certyfikat

logo knm 780x466

 

SOC Certyfikatmin

 

imggcsi66B20F49F11E2CF93CB9A09394DC178D25B16F82mpid7maxwidth1920maxheight937

Dzień Bezpiecznego Internetu 2024

20240209 090121“Szacunek to pojęcie, które zawiera w sobie bardzo wiele treści. To istotna wartość, bez której nie zbudujemy kultury zrozumienia, zaufania i tolerancji. Brak poszanowania innych osób, ich prywatności czy odmiennych poglądów skutkuje niepokojącymi zjawiskami, które pojawiają się w Internecie…”
Źródło: www.dbi.pl

W dobie wszechobecnej cyfryzacji, bezpieczeństwo naszych uczniów w sieci jest priorytetem. Internet jest skarbnicą wiedzy i nieograniczonych możliwości, ale niesie ze sobą także potencjalne zagrożenia. Dlatego też, kluczowe jest wprowadzenie najmłodszych jego użytkowników - w świat Internetu - w sposób bezpieczny i przemyślany.

Wiemy, że Internet jest jak ogromne miasto - pełne ciekawych miejsc, ale i potencjalnych niebezpieczeństw. Tak jak uczymy dzieci przechodzenia przez ulicę, tak samo powinniśmy je uczyć bezpiecznego poruszania się po Internecie.

W związku z tym, z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu w naszej szkole odbyło się wiele aktywności.

Na informatyce uczniowie z klas IV zapoznali się z „Kodeksem bezpiecznego korzystania z Internetu" i tworzyli komiksy w programie graficznym.

Dla całej społeczności szkolnej, na korytarzu i schodach, pojawiły się informacje zawierające odpowiedzi na pytanie, jak bezpiecznie poruszać się w świecie wirtualnej rzeczywistości.

W lutym i marcu uczniowie z kl. IV wezmą udział w Lekcjach online organizowanych przez DBI, z których dowiedzą się m.in. jak dbać o cyfrową higienę i umiar w korzystaniu z sieci, jak w sposób pozytywny wykorzystywać zasoby Internetu, a także czym jest cyberprzemoc i jakie są jej formy. Zastanowią się skąd bierze się hejt i co napędza hejterów, a także uzyskają odpowiedź na pytanie, jak czuje się osoba doświadczająca agresji w sieci i gdzie może szukać pomocy.

Katarzyna Klich-Charicka

Aleksandra Śmietanka