112

 Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 1

superkoderzy logo

 

megamisja2logo

 

CERTYFIKAT CODE WEEK1  baner technologie z klasa

CCI20170516

 

CCI20171220

 

CCI20171214 0003 

certyfikat

 

CCI20170213

 CCI20180507

 

CCI20171030 0001

 

Obraz 25

 dyplomorganizator2017SZKOŁA 1 1certyfikat

logo knm 780x466

 

SOC Certyfikatmin

 

imggcsi66B20F49F11E2CF93CB9A09394DC178D25B16F82mpid7maxwidth1920maxheight937

Słodka lekcja matematyki w klasach IV

 utf 8 b Czy lekcja matematyki może być słodka? Oczywiście, że tak! 

W dniu 12 kwietnia 2024 roku czwartoklasiści uczestniczyli w niezwykłej lekcji matematyki. Lekcja była inna niż zwykle, ponieważ główną bohaterką była czekolada, która „świętowała” swój dzień.

Z tej okazji uczniowie układali zadania tekstowe o treści czekoladowej, wykorzystując zdobyte wiadomości o ułamkach zwykłych. Bohaterami ich zadań byli koledzy i koleżanki z klasy. Zamieszczali treści zadań na plakatach, wymieniali się nimi i tak powstawały prace, które miały kilku autorów, bo każdy „dorzucił coś od siebie”. Jeden napisał, drugi rozwiązał, trzeci rysował, jeszcze inny oceniał poprawność wykonania… a wszystko w towarzystwie czekolady, którą można było jeść! Jednak zanim się to zrobiło, to trzeba było odpowiedzieć na pytania zadawane przez nauczyciela, wykazując się znajomością ułamków zwykłych.

Okazało się, że można uczyć się matematyki na wiele sposobów, co sprzyja łatwiejszemu przyswajaniu, zapamiętywaniu, a także praktycznemu wykorzystywaniu jej treści.

Celem zrealizowanej lekcji było kształtowanie umiejętności matematycznych dotyczących ułamków zwykłych, rozwijanie kreatywności, wyzwalanie pozytywnych emocji związanych z wykonywaną pracą w parach. I oczywiście, co najważniejsze - integracja zespołów klasowych...

Katarzyna Klich-Charicka