Słodka lekcja matematyki w klasach IV
Czy lekcja matematyki może być słodka? Oczywiście, że tak!
W dniu 12 kwietnia 2024 roku czwartoklasiści uczestniczyli w niezwykłej lekcji matematyki. Lekcja była inna niż zwykle, ponieważ główną bohaterką była czekolada, która „świętowała” swój dzień.
Z tej okazji uczniowie układali zadania tekstowe o treści czekoladowej, wykorzystując zdobyte wiadomości o ułamkach zwykłych. Bohaterami ich zadań byli koledzy i koleżanki z klasy. Zamieszczali treści zadań na plakatach, wymieniali się nimi i tak powstawały prace, które miały kilku autorów, bo każdy „dorzucił coś od siebie”. Jeden napisał, drugi rozwiązał, trzeci rysował, jeszcze inny oceniał poprawność wykonania… a wszystko w towarzystwie czekolady, którą można było jeść! Jednak zanim się to zrobiło, to trzeba było odpowiedzieć na pytania zadawane przez nauczyciela, wykazując się znajomością ułamków zwykłych.
Okazało się, że można uczyć się matematyki na wiele sposobów, co sprzyja łatwiejszemu przyswajaniu, zapamiętywaniu, a także praktycznemu wykorzystywaniu jej treści.
Celem zrealizowanej lekcji było kształtowanie umiejętności matematycznych dotyczących ułamków zwykłych, rozwijanie kreatywności, wyzwalanie pozytywnych emocji związanych z wykonywaną pracą w parach. I oczywiście, co najważniejsze - integracja zespołów klasowych...
Katarzyna Klich-Charicka