112

 Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 1

superkoderzy logo

 

megamisja2logo

 

CERTYFIKAT CODE WEEK1  baner technologie z klasa

CCI20170516

 

CCI20171220

 

CCI20171214 0003 

certyfikat

 

CCI20170213

 CCI20180507

 

CCI20171030 0001

 

Obraz 25

 dyplomorganizator2017SZKOŁA 1 1certyfikat

logo knm 780x466

 

SOC Certyfikatmin

 

imggcsi66B20F49F11E2CF93CB9A09394DC178D25B16F82mpid7maxwidth1920maxheight937

Ułamki w życiu codziennym czwartoklasistów

20240426 083057Matematyka towarzyszy nam w całym życiu. Od najmłodszych lat dodajemy, odejmujemy, dzielimy i mnożymy. Na początku matematycznej drogi uczniowie nawet nie zdają sobie sprawy z tego, że matematyka jest wszędzie i otacza ich z każdej strony.

Dlatego na ostatnich przedmajówkowych lekcjach matematyki chcieliśmy skupić się na ułamkach zwykłych - opowiedzieć o ich praktycznym zastosowaniu, przedstawić definicję i pokrótce wytłumaczyć - dlaczego warto znać ułamki zwykłe i do czego nam się w życiu przydają?

W obliczu codziennych wyzwań matematyka może wydawać się nieco odległa od rzeczywistości. Jednak temat ułamków zwykłych, mimo swej pozornej złożoności, ma ogromne znaczenie w wielu obszarach naszego codziennego życia. Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak to możliwe, że choć są tylko "częściami" matematycznej całości, odgrywają tak istotną rolę w naszych codziennych działaniach?

Na przykład, gdy gotujemy, kupujemy produkty, czy nawet planujemy finanse domowe, ułamki zwykłe pojawiają się niezwykle często umożliwiając nam dokładniejsze wyrażanie relacji pomiędzy różnymi częściami. 

Z czasem, kiedy odkrywamy bogactwo praktycznych zastosowań ułamków zwykłych, staje się jasne, że to pojęcie jest nie tylko matematycznym abstraktem, ale kluczem do lepszego zrozumienia świata wokół nas. Zrozumienie ułamków sprawia, że jesteśmy bardziej świadomi proporcji i ilości, co jest kluczowe w wielu sytuacjach, od codziennych czynności po zaawansowane projekty.

Ułamki zwykłe to narzędzie, które pozwala nam spojrzeć na świat z większą precyzją i elastycznością, sprawiając, że nasze decyzje i działania są lepiej przemyślane i dostosowane do naszych potrzeb.

W związku z powyższym, podzieleni na grupy czwartoklasiści tworzyli rebusy, krzyżówki, gry przygodowe, gry planszowe, plakaty… Ale to nie wszystko! Kreatywność uczniów przeszła moje najśmielsze oczekiwania. Wspólnie obejrzeliśmy wystawiane przez nich teatrzyki, wysłuchaliśmy autorskich wierszyków i zaśpiewaliśmy piosenki o ułamkach, których teksty uczniowie napisali sami.

Ogromnie cieszy zaangażowanie uczniów, ich chęć do podejmowania wyzwań, zgranie i wspólne pokonywanie trudności.

PIOSENKA

WIERSZYK

TEATRZYK 1

TEATRZYK 2

TEATRZYK 3

TEATRZYK 4

Katarzyna Klich-Charicka