112

 Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 1

superkoderzy logo

 

megamisja2logo

 

CERTYFIKAT CODE WEEK1  baner technologie z klasa

CCI20170516

 

CCI20171220

 

CCI20171214 0003 

certyfikat

 

CCI20170213

 CCI20180507

 

CCI20171030 0001

 

Obraz 25

 dyplomorganizator2017SZKOŁA 1 1certyfikat

logo knm 780x466

 

SOC Certyfikatmin

 

imggcsi66B20F49F11E2CF93CB9A09394DC178D25B16F82mpid7maxwidth1920maxheight937

Międzynarodowy dzień empatii

IMG 20241002 1439122 Października to Międzynarodowy Dzień Empatii od dziś w naszej szkole w klasach 1 – 8 rozpoczęliśmy rok empatii. Empatia to umiejętność wczuwania się w sytuację drugiej osoby i dostrzeganie tego, co doświadczają inni. Z empatią związana jest także gotowość
do niesienia pomocy i życzliwości.

Uczniowie z naszej szkoły aktywnie włączyli się do obchodów tego święta. Podczas zajęć lekcyjnych wychowawcy rozmawiali z uczniami o empatii, oglądali krótkie filmiki dotyczące empatii jak również sami uczniowi mówili co według nich jest empatia.

Co miesiąc w naszej szkole będziemy organizować inne działania dotyczące empatii. Dziś pod hasłem „Jesień pełna barw empatii" uczniowie zaakcentowali w swoim stroju kolory empatii żółty, czerwony i pomarańczowy. W miarę możliwości codziennie przez cały miesiąc październik ww. kolory mogą pojawiać się w naszym ubiorze.

Cele naszego roku empatii jest:

  • Wskazanie uczniom sposobów rozumienia i rozwijania empatii w kontekście relacji rówieśniczych wśród dzieci i przeciwdziałania zjawisku przemocy w szkole. Postawa empatyczna jest składnikiem komunikacji interpersonalnej i warunkiem prawidłowego funkcjonowania dziecka w grupie rówieśniczej. Empatia łączy się z innymi składnikami kompetencji społecznych, takimi jak: asertywność, współdziałanie, komunikatywność
    i wywieranie wpływu. Zdolność rozumienia emocji i zachowania innych osób, współodczuwanie oraz umiejętność patrzenia na rzeczywistość z innej perspektywy
    są niezbędne w rozwiązywaniu sytuacji konfliktowych. Wczucie się w pełni
    w niepowtarzalny świat przeżyć, myśli, uczuć i pragnień drugiego człowieka
    jest możliwe wyłącznie w relacji osobowej, która stwarza szanse nawiązania
    i utrzymania pozytywnych więzi społecznych. Chcemy pokazać uczniom
    na jakich płaszczyznach życia możemy okazać empatię innym, bez względu
    na wiek, pochodzenie, statut materialny.

Magdalena Wąsik – Psycholog szkolny

Martyna Korczak – Pedagog specjalny

Ewelina Miziołek – Pedagog szkolny