Zajęcia w ferie. Kartka z kalendarza...
Tak bardzo czekali uczniowie na ferie, czyli trochę przerwy od codziennych zajęć i męczącego hałasu. Ale w czasie wolnym, w pierwszym tygodniu progi szkoły były otwarte i o dziwo… dzieci chętnie do niej wróciły, chociaż jak często twierdzą, „szkoły nie lubią”. Zajęcia odbywały się od 1 do 5 lutego bieżącego roku.
Kartka z kalendarza
2 lutego – Święto Matki Boskiej Gromnicznej. Zajęcia w szkole są przewidziane, ale…, że to święto nie wiadomo do końca, czy dzieci przyjdą. Jednak przyszły. W świetlicy szkolnej dyżur pełniły: S. Greliak, M. Kiech, K. Klich. Pod ich kierunkiem uczniowie spędzili 3 godziny - od 900 do 1200. W tym czasie dzieci grały w ping – ponga (nauczycielki również spróbowały swoich sił w tym sporcie). Cześć dzieci zajęła się edukacyjnymi grami planszowymi. Jeszcze inni wybrali rozrywkę na komputerach – mieli możliwość zabawy z programowaniem w języku Scratch. W wypełnionym zabawą i nauką czasie uczniowie dotrwali do samego końca.
Dzieci uczęszczające na zajęcia świetlicy środowiskowej przyszły w tym dniu do szkoły, by pod kierunkiem nauczycielki języka polskiego tworzyć scenariusz widowiska scenicznego opartego na noweli H. Sienkiewicza „Janko Muzykant”. Te działania wynikają z Projektu Obchodów Roku Henryka Sienkiewicza w PSP nr 1 im. KEN w Białobrzegach. W zajęciach uczestniczyli uczniowie klas: IVd, Vb i Vd. Od 900 do 1200 dzieci czytały nowelę i pisały scenariusz spektaklu, którego wystawienie planowane jest na Szkolny Dzień Teatru. Scenariusz został napisany, role przydzielone, a dzieci przećwiczyły czytane sceny przedstawienia. Ci, którzy pisali scenariusz, występować będą jako aktorzy w planowanym widowisku. Tego typu zajęcia podobały się dzieciom. Nawet więcej… zajęły je tak bardzo, że przewidziane 3 godziny minęły błyskawicznie. Ale… scenariusz jest gotowy, role przydzielone, a ćwiczyć będziemy po feriach – we wtorki od godziny 1600 w sali nr 7.
Należy podkreślić edukacyjny charakter tego typu zajęć – zdobywanie wiedzy o literaturze, kulturze, teatrze i pisarzu Nobliście oraz ich wymiar wychowawczy, a więc uwrażliwienie na niedolę dzieci w dawnej Polsce – kraju pod zaborami. Należy docenić możliwości rozwoju, jakie daje dzieciom współczesna szkoła.
Nauka poprzez działanie daje najlepsze efekty i co bardzo ważne, dzieci przychodzą, bo chcą robić coś nowego, innego, pasjonującego… My – nauczyciele im to umożliwiamy.
Opracowała K.Trojanowska przy współpracy z M. Kiech, K. Klich i S. Greliak