"e - Matematyka - MYŚLĘ, LICZĘ, ROZWIĄZUJĘ" - podsumowanie działań innowacji pedagogicznej
"Jest tylko jeden sposób nauki - poprzez działanie" - Paulo Coelho
6 czerwca 2016 roku nastąpiło uroczyste podsumowanie innowacji pedagogicznej "e - Matematyka - MYŚLĘ, LICZĘ, ROZWIĄZUJĘ", której działania realizowane były od 15 września 2015 roku.
Proponowana innowacja w nauczaniu matematyki, obok przekazania uczniom zajęć konkretnej wiedzy i umiejętności, miała na celu aktywizację uczniów oraz pomoc w przełamaniu ich wewnętrznych oporów, jak również dostrzeżenie swojej wartości. Wdrożenie innowacji z zakresu matematyki miało służyć rozwijaniu umiejętności logicznego myślenia, aktywności matematycznej uczniów oraz ich zaangażowaniu w proces dydaktyczny. Dzięki udziale w zajęciach realizowanych w ramach innowacji, uczniowie mogli rozwijać swoje zdolności do skupienia uwagi, koncentracji, wysiłku, woli doprowadzenia do końca podjętego działania. Obliczenia matematyczne rozwijały dodatkowo ich umiejętności wypowiadania, czytania i pisania. Poprzez rozwiązywanie zadań tekstowych z wykorzystaniem komputera uczniowie nabyli umiejętność logicznego myślenia, wyrobili w sobie umiejętność spostrzegania i rozumienia związków między wielkościami, jak również rozbudzili swoje matematyczne zainteresowania. Rozwiązywanie zadań przy pomocy nowoczesnych technologii nauczyło ich matematycznej dociekliwości, precyzji, dostrzegania zasad i analogii, ale i ostrożności przed zbyt pochopnym rozwiązywaniem.
Dziękuję wszystkim uczniom, którzy wzięli udział w działaniach realizowanych w ramach w/w innowacji.
Serdeczne podziękowania kieruję do Dyrekcji, Grona Pedagogicznego i Pracowników szkoły za wsparcie moich działań.
Zapraszam do obejrzenia filmiku, który jest podsumowaniem wszystkich działań przeprowadzonych w ramach innowacji pedagogicznej
Katarzyna Klich - autor innowacji