Komiksowo na informatyce
W ostatnim tygodniu marca uczniowie klas IVa, IVb, IVc, IVd, Vc i Vd na zajęciach komputerowych mieli możliwość skorzystania z Make Beliefs Comix - narzędzia online, które oferuje możliwość tworzenia własnych komiksów w kilku językach.
Każdy z uczniów musiał wykazać się umiejętnością posługiwania się komputerem w zakresie zarządzania folderami i plikami, uruchamianiem programów, posiadaniem konta pocztowego, a także sprawnym posługiwaniem przeglądarką internetową. Ponieważ omawiana podczas lekcji aplikacja posiada tylko wersję anglojęzyczną, więc uczniowie rozwijali również znajomość języka angielskiego.
Cele przeprowadzonej lekcji:
- poznanie przykładów zastosowania komiksów w edukacji
- zaprezentowanie zasad korzystania z kreatora komiksów Make Beliefs Comix, które umożliwia rozwijanie wyobraźni i kreatywności uczniów poprzez wizualizację tekstów i ożywianie słowem obrazów
- nabycie umiejętności projektowania, tworzenia i publikowania komiksu edukacyjnego
- kształcenie umiejętności pracy online
- umiejętne organizowanie samokształcenia
Podczas lekcji uczniowie tworzyli komiksy według własnego pomysłu. Praca z komiksem spodobała się uczniom i będą oni kontynowali naukę tworzenia komiksów przy pomocy innych aplikacji.
Przykładowe komiksy uczniów:
"Frankenstein"- komiks Bartka
"Arabowie" - komiks Jakuba
"Akcja policyjna" - komiks Oskara
"Kosmos" - komiks Maćka
"Autostrada" - komiks Filipa
"Superbohater" - komiks Marysi
"Pewien pan" - komiks Filipa
"Wywiad" - komiks Wiktorii
"Roślina" - komiks Pauliny
Nauka tworzenia komiksów w wyżej wymienionych klasach wykracza poza podstawę programową i została przeprowadzona w ramach innowacji pedagogicznej
Katarzyna Klich-Charicka