112

superkoderzy logo

 

megamisja2

 

certyfikat 1  baner technologie z klasa

CCI20170516

 

CCI20171220

 

CCI20171214 0003 

certyfikat

 

CCI20170213

 CCI20180507

 

CCI20171030 0001

 

Obraz 25

 dyplomorganizator2017SZKOŁA 1 1

logo knm 780x466

Poznajemy język robotów z Julką i Kubą

17 października 2017 roku pogoda sprzyjała nam, aby podjąć kolejne zadanie MegaMisji. I tym razem podeszliśmy do wyzwania bardzo ambitnie. Dlaczego? Co takiego musieliśmy zrobić? Zapraszamy do przeczytania naszej relacji…
22489972 1572652912777964 7332952933366422271 nRozpoczęliśmy naszą przygodę punktualnie o godzinie 1700. Dzisiejsza misja polegała na wprowadzeniu nas do zajęć z programowania. Dowiedzieliśmy się, co to znaczy programować i dla jakich urządzeń pisze się programy.

Poznaliśmy historyjkę „O dziewczynce, która robiła dokładnie to i tylko to, o co została poproszona”, której morał był taki, że komputery i roboty – podobnie jak dziewczynka z opowieści – też rozumieją wyłącznie precyzyjne i dokładnie instrukcje. W ten sposób poznaliśmy zawód programisty.
Kolejnym etapem naszego dzisiejszego zadania było przygotowanie przez nas własnych robotów! I to dopiero było wyzwanie! Podzieliliśmy się na dwie pięcioosobowe drużyny i stworzyliśmy dwa roboty - płci męskiej i żeńskiej. Pierwszy otrzymał nawet imię Tadeusz i był stworzony z klocków LEGO MoreToMath, a drugi był tworem z makulatury, ale za to jakim! Działaliśmy wspólnie, debaty były burzliwe, ale udało się! Mamy własne roboty… które oczywiście musimy nauczyć się programować! Ale o tym w dalszej części…22491764 1572653746111214 8456833681563739412 n22550046 1572653969444525 3880461988396877283 nA więc co było dalej? Otóż… ostatnim już krokiem wykonania zadania było stworzenie dwóch programów dla naszych robotów – programu do mycia zębów i programu do planowania tygodnia życia robota. Z wyciętych rozsypanek ułożyliśmy program do mycia zębów… BEZBŁĘDNIE! Jednak z tym drugim mieliśmy małe kłopoty… A co się okazało? Że nie ma jednego poprawnego wykonania tego zadania i że każda grupa miała prawo wykonać zadanie w inny sposób. No i nastąpiło ogromne zaskoczenie dla nas wszystkich. 22540108 1572653652777890 8429672578396328598 nDzisiaj dostaliśmy także pracę domową. W tych samych grupach pomyśleć nad innym rozwiązaniem zadania z instrukcją warunkową. Sprawdzimy, jak nam się to udało na kolejnych zajęciach. A teraz mówimy… Do zobaczenia! Tym razem kolejne nasze wyzwanie to programowanie…

Katarzyna Klich-Charicka i uczniowie klasy IIIf

GALERIA ZDJĘĆ