Poznajemy język robotów z Julką i Kubą
17 października 2017 roku pogoda sprzyjała nam, aby podjąć kolejne zadanie MegaMisji. I tym razem podeszliśmy do wyzwania bardzo ambitnie. Dlaczego? Co takiego musieliśmy zrobić? Zapraszamy do przeczytania naszej relacji…
Rozpoczęliśmy naszą przygodę punktualnie o godzinie 1700. Dzisiejsza misja polegała na wprowadzeniu nas do zajęć z programowania. Dowiedzieliśmy się, co to znaczy programować i dla jakich urządzeń pisze się programy.
Poznaliśmy historyjkę „O dziewczynce, która robiła dokładnie to i tylko to, o co została poproszona”, której morał był taki, że komputery i roboty – podobnie jak dziewczynka z opowieści – też rozumieją wyłącznie precyzyjne i dokładnie instrukcje. W ten sposób poznaliśmy zawód programisty.
Kolejnym etapem naszego dzisiejszego zadania było przygotowanie przez nas własnych robotów! I to dopiero było wyzwanie! Podzieliliśmy się na dwie pięcioosobowe drużyny i stworzyliśmy dwa roboty - płci męskiej i żeńskiej. Pierwszy otrzymał nawet imię Tadeusz i był stworzony z klocków LEGO MoreToMath, a drugi był tworem z makulatury, ale za to jakim! Działaliśmy wspólnie, debaty były burzliwe, ale udało się! Mamy własne roboty… które oczywiście musimy nauczyć się programować! Ale o tym w dalszej części…A więc co było dalej? Otóż… ostatnim już krokiem wykonania zadania było stworzenie dwóch programów dla naszych robotów – programu do mycia zębów i programu do planowania tygodnia życia robota. Z wyciętych rozsypanek ułożyliśmy program do mycia zębów… BEZBŁĘDNIE! Jednak z tym drugim mieliśmy małe kłopoty… A co się okazało? Że nie ma jednego poprawnego wykonania tego zadania i że każda grupa miała prawo wykonać zadanie w inny sposób. No i nastąpiło ogromne zaskoczenie dla nas wszystkich. Dzisiaj dostaliśmy także pracę domową. W tych samych grupach pomyśleć nad innym rozwiązaniem zadania z instrukcją warunkową. Sprawdzimy, jak nam się to udało na kolejnych zajęciach. A teraz mówimy… Do zobaczenia! Tym razem kolejne nasze wyzwanie to programowanie…
Katarzyna Klich-Charicka i uczniowie klasy IIIf