112

 Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 1

superkoderzy logo

 

megamisja2logo

 

CERTYFIKAT CODE WEEK1  baner technologie z klasa

CCI20170516

 

CCI20171220

 

CCI20171214 0003 

certyfikat

 

CCI20170213

 CCI20180507

 

CCI20171030 0001

 

Obraz 25

 dyplomorganizator2017SZKOŁA 1 1certyfikat

logo knm 780x466

 

SOC Certyfikatmin

 

imggcsi66B20F49F11E2CF93CB9A09394DC178D25B16F82mpid7maxwidth1920maxheight937

Zielnik Profesora Florka - porządkowanie informacji

22688826 1579559572087298 7872088500287914359 nWitamy wszystkich serdecznie. Otrzymaliśmy od MegaMisji paczkę! A w niej przybory plastyczne, niezbędne do pracy w kolejnych zadaniach. Bardzo dziękujemy!!! 19 października 2017 roku uczniowie ze świetlicy przystąpili do zadania pt. "Zielnik Profesora Florka - porządkowanie informacji".

Niestety, nie dokończyliśmy zadania, ponieważ były kłopoty z internetem. Czyżby... Psotnik?Powtórzyliśmy temat następnego dnia. Co ten Psotnik wyprawia? Pomieszał hasła w Enln, w taki sposób, że są w nieodpowiednich miejscach i kategoriach. Kto słyszał, żeby w dziale Kosmos, czytać informacje o uprawianiu żonkili oraz karmieniu kotów? Trzeba to wszystko odkręcić, i tu, można liczyć na pomoc dzieci z naszej świetlicy. One bardzo chętnie pomogą bliźniakom, bo jak inaczej Profesor Florek, ma prowadzić lekcje przyrody w takim bałaganie? Dzieci zaczęły od obejrzenia ułożonych na stercie: liści, kwiatów, nasion i jeszcze innych rzeczy. 22730085 1579558622087393 8345878327547047603 nPrzy pomocy nauczyciela, ustaliły, że należy zacząć porządkowanie zielnika, od zebrania informacji, co się w nim dotąd znajdowało. Podczas nazywania rzeczy było trochę śmiechu, ponieważ dzieci przekręcały niektóre nazwy. Porządkowanie zbiorów Profesora Florka nie było takie proste! Julka i Kuba zdecydowali, że najpierw należy zrobić porządek w jednym haśle, a potem poprawiać następne, pomieszane przez Psotnika. Podzieliliśmy wszystko na 3 kategorie: liście, nasiona, kwiaty. No i co? Nie wszystkie elementy zbioru mieściły się w wymienionych grupach! Ale dzieci były sprytne i bez trudu wskazały rzeczy, których nie umieściłyby w zielniku i uzasadniły, dlaczego nie pasują one do reszty zbioru. W następnym zadaniu dzieci dopasowały okazy zielnika do kategorii. Powstał ładny zielnik! 22788969 1579558388754083 8832450084846826660 nPorządkowanie informacji nie jest łatwe. Nawet to, z ustaleniem adresu Profesora Florka. Warto i należy porządkować informacje, przedmioty, żeby wiedzieć, gdzie je znaleźć i w każdej chwili móc z nich skorzystać.

Iwona Kacprzak

GALERIA ZDJĘĆ