Powstrzymać FANG! Misja kryptonim: przewodnik po szkole!
21 listopada 2017 roku powróciliśmy z kolejną MegaMisją. Po dwóch zajęciach teoretycznych, przyszedł czas na praktykę. Dzisiaj, korzystając z aplikacji Scratch Junior, wykonaliśmy nasze pierwsze projekty – programowaliśmy interaktywne opowieści o naszej szkole! Jak nam to szło? Przekonajcie się sami…
Najpierw, z pomocą Julki, Kuby i Ady, ustaliliśmy KODEKS KODERA, w którym znalazły się trzy najistotniejsze informacje:
- słuchamy nauczyciela – aplikację opuszczamy dopiero wtedy, gdy otrzymamy od niego pozwolenie;
- myślimy, nim klikniemy! – przyjmujemy zasadę „co za dużo, to niezdrowo” – samodzielne kombinowanie jest super, ale nie zawsze przynosi fajne efekty;
- zachowujemy ciszę – wiemy, że programowanie jest extra i daje dużo radości, ale staramy się nie krzyczeć, aby nie przeszkadzać sobie nawzajem.
KODEKS KODERA wywiesiliśmy na tablicy tak, aby był widoczny dla każdego z nas.
Kolejnym krokiem do wykonania zadania było poznanie przez nas skryptów i podstawowych funkcji aplikacji ScratchJr. Pani Kasia wprowadziła nas w tajniki programu i tak zaczęliśmy na swoich domowych tabletach programować historyjki. Wykazywaliśmy się ogromną kreatywnością i wyobraźnią. W parach tworzyliśmy nasze interaktywne opowieści, które później wzajemnie sobie pokazywaliśmy.
No i nadszedł wreszcie czas na wykonanie dzisiejszego zadania, którym była wirtualna wycieczka po naszej szkole! Napisany przez każdą parę program polegał na tym, że główni bohaterowie naszych animacji mieli przemieścić się z klasy do biblioteki, a następnie znaleźć się na sali gimnastycznej. Wszyscy doskonale poradziliśmy sobie z tym zadaniem! Zajęcia bardzo nam się spodobały. Psotnik wciągnął nas konkretnie w świat programowania. W nagrodę, daliśmy mu kolejne elementy garderoby... My zadowoleni, a więc czemu mielibyśmy nie sprawić radości naszemu Psujkowi? Dziękujemy za kolejne, rozwijające zajęcia! Widzimy się przy następnej... MegaMisji!
Katarzyna Klich-Charicka i uczniowie klasy IIIf