112

->

superkoderzy logo

 

megamisja2logo

 

certyfikat 1  baner technologie z klasa

CCI20170516

 

CCI20171220

 

CCI20171214 0003 

certyfikat

 

CCI20170213

 CCI20180507

 

CCI20171030 0001

 

Obraz 25

 dyplomorganizator2017SZKOŁA 1 1certyfikat

logo knm 780x466

Świat Jutra należy do nas!

Innowacja pedagogiczna: „Świat Jutra, należy do nas!”

„Aby zostać torreadorem, musisz najpierw nauczyć się grać rolę byka”

Przysłowie hiszpańskie

Innowacja „Świat Jutra należy do nas!” jest odpowiedzią na prognozy dotyczące tzw. „pracownika jutra”. Prognozuje się, że w 2030 roku nasi uczniowie odnajdą się zawodowo w zawodach, które dziś jeszcze nie istnieją. Zmianie ulegają nie tylko warunki i sposób pracy, ale również oczekiwania młodych ludzi względem pracy. Wymiarem, który ma mierzyć pracę będzie efektywność, nie zaś miejsce i czas pracy. Należy zwrócić uwagę na to, że nasze dzieci będą pracowały razem z maszynami, robotami, czyli sztuczną inteligencją. Jest to świat, którego nie da się już zignorować.

Uczniowie potrzebują rozwijać umiejętności miękkie, a także używać nowych technologii w sposób prawidłowy, a nie uzależnieniowy. Uczniowie poszerzą horyzonty w zakresie wykorzystania nowych technologii, jako narzędzia do budowania przyszłej zawodowej ścieżki kariery. Dzięki tej innowacji będą mieli szansę na przewidywanie i odnajdywanie się w świecie jutra, do czego niezbędna jest wiedza o samym sobie, wewnątrzsterowność, właściwa i adekwatna samoocena, umiejętność pracy w zespole, asertywność (szereg umiejętności miękkich). Ponieważ świat jutra czyni z człowieka obywatela świata będą mogli uczyć się kreatywnie języka obcego (niemieckiego).

Na podstawie obserwacji oraz przeprowadzonych diagnoz w pracy w szkole zauważyliśmy, że uczniom najbardziej brakuje zdobywania nowych, praktycznych umiejętności, pobudzających ciekawość poznawczą, ale także kreatywność. Ta innowacja ma uruchamiać takie zasoby uczniów, które przysłużą się budowaniu właściwej i adekwatnej samooceny, ale także pogłębianiu chęci zdobywania wyższych szczytów i tym samym pokonywania siebie.


Całoroczny plan warsztatów umiejętności miękkich na rok szkolny 2019/2020

Miesiąc

Liczba godzin

Klasy

Zagadnienia

Rodzaj zajęć

 

Wrzesień

 

14 x45 min

(po 1 wejście do każdej klasy 90 min.)

WSZYSTKIE VI

Rajd- VI-VIII

INTEGRACJA

Warsztaty:

-poznajemy siebie nawzajem

-poznajemy nowe miejsce

-uczymy się swoich zasobów

-akceptujemy swoje deficyty

Koniec września/ początek października:

Rajd integracyjny

Październik

 

14 x45 min

(po 1 wejście do każdej klasy 90 min.)

Klasy VI-VIII

WSPÓŁPRACA

Warsztaty:

-po co nam tolerancja?

-odpowiedzialność za słowa (co to jest plotkowanie?)

-zjawisko przemocy

Listopad

 

14 x45 min

(po 1 wejście do każdej klasy 90 min.)

Klasy VI-VIII

TRENING ZASTĘPOWANIA AGRESJI

Warsztaty:

-emocje

-przemoc rówieśnicza

-strategie radzenia sobie w sytuacjach trudnych

-używki

Grudzień

 

14 x45 min

(po 1 wejście do każdej klasy 90 min.)

Klasy VI-VIII

KRAINA EMOCJI

Warsztaty:

-co to są emocje?

-do czego służą emocje?

-termometr emocji

Styczeń

 

14 x45 min

(po 1 wejście do każdej klasy 90 min.)

Klasy VI-VIII

KOMUNIKACJA

Warsztaty:

-elementy komunikacji

-komunikat „ja” (scenki psychodrama)

-dystraktory

-asertywność

Luty

 

14 x45 min

(po 1 wejście do każdej klasy 90 min.)

Klasy VI-VIII

ASERTYWNOŚĆ

Warsztaty:

-co to jest i do czego służy?

-ćwiczymy trzy postawy (psychodrama)

-trening umiejętności społecznych

Marzec

 

14 x45 min

(po 1 wejście do każdej klasy 90 min.)

Klasy VI-VIII

SIŁA GRUPY

Warsztaty:

-używki

-trening kompetencji społecznych

-jak mówić asertywnie „nie”

-co to jest odwaga cywilna?

Kwiecień

 

14 x45 min

(po 1 wejście do każdej klasy 90 min.)

Klasy VI-VIII

EMPATIA

Warsztaty:

-co to jest empatia?

-zjawisko izolowania

-trening umiejętności społecznych

-scenki relacji społecznych

Maj

 

14 x45 min

(po 1 wejście do każdej klasy 90 min.)

Klasy VI-VIII

INTERNET- CYBERZAGROŻENIA

Warsztaty:

-zjawisko cyberprzemocy, cyberzagrożeń

-organizacja DYF

-transmisja DYF

-gry edukacyjne (nie- przegraj!)

Czerwiec

 

14 x45 min

(po 1 wejście do każdej klasy 90 min.)

Klasy VI-VIII

STRES

Warsztaty:

-depresja- zjawisko

-samookaleczenia

-negatywne skutki zażywania środków psychoaktywnych

Okoliczności do zorganizowania w szkole:                                                                    Filmik dotyczący zagadnienia „Przemocy”

-02.10- Międzynarodowy Dzień bez Przemocy-

kampania informacyjna-plakaty

-10.10- Światowy Dzień Zdrowia-

kampania informacyjna-plakaty

-24.10-Światowy Dzień walki z Otyłością-

kampania informacyjna-plakaty

-20.11-Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka-

kampania informacyjna-plakaty

-01.12- Światowy Dzień AIDS-

kampania informacyjna-plakaty

-03.12- Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych-

kampania informacyjna-plakaty

-02.02- Dzień Pozytywnego Myślenia-                                                                                    Filmik dotyczący zagadnienia „Depresji”

kampania informacyjna-plakaty

-23.02- Ogólnopolski Dzień do Walki z Depresją-

kampania informacyjna-plakaty

-01.03- Dzień Wiedzy o Samookaleczeniach-

kampania informacyjna-plakaty

-18.03- Europejski Dzień Mózgu-

kampania informacyjna-plakaty

-20.03-Międzynarodowy Dzień Szczęścia-

kampania informacyjna-plakaty

-02.04-Światowy Dzień Świadomości Autyzmu-                                                                     Filmik dotyczący zagadnienia „Uzależnienia”

kampania informacyjna-plakaty

-15.04- Światowy Dzień Trzeźwości-

kampania informacyjna-plakaty

-15.05- Międzynarodowy Dzień Rodzin-

kampania informacyjna-plakaty

-31.05- Światowy Dzień bez Tytoniu-

kampania informacyjna-plakaty